open_basedir restriction
Fra : soren

Dato : 06-01-06 21:10

Jeg får flg. advarsel på en php fil:

Warning: open_basedir restriction in effect. File is in wrong directory
in /sti/til//index.php on line 3

De første linier i filen er:

<?php

include_once('gravatar.php');

get_header();
?>

Det er altså når gravatar.php bliver inkluderet at der opstår en
warning. Denne fil ligger i samme mappe som index filen. Jeg er ikke
helt sikker på hvad advarslen betyder og hvordan jeg kan afhjælpe den
- jeg håber der er nogen af jer der kan hjælpe mig. På forhånd tak.

/Søren

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-01-06 09:51

On 6 Jan 2006 12:10:00 -0800, "soren" <sorenhv@gmail.com> wrote:

> [...]
>helt sikker på hvad advarslen betyder og hvordan jeg kan afhjælpe den
>- jeg håber der er nogen af jer der kan hjælpe mig. På forhånd tak.

open_basedir er en mulighed for at sætte en begrænsning i php, så
php-scripts kun kan tilgå andre filer under en bestemt mappe - typisk
hvor de øvrige filer ligger. Dette gør man typisk af sikkerhedsmæssige
årsager, så ens php-scripts ikke kan tilgå filer, de ikke har nogen
grund til at tilgå.

Der er nok uoverensstemmelse mellem hvor, dine filer ligger, og så
hvad, open_basedir er sat til.

Kører du på din egen server, og har selv sat open_basedir (som er en
konfiguration i php.ini)?

Hvad er dit open_basedir sat til, og hvad er stien til den pågældende
php-fil? Det kan du fx se med nedenstående kode

<?php
print ini_get('open_basedir');
?>

--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/

Fra : soren

Dato : 07-01-06 13:57

Peter Brodersen skrev:

> Kører du på din egen server, og har selv sat open_basedir (som er en
> konfiguration i php.ini)?

Nej, jeg kører ikke på min egen server.

/Søren

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-01-06 14:24

On 7 Jan 2006 04:56:49 -0800, "soren" <sorenhv@gmail.com> wrote:

>Nej, jeg kører ikke på min egen server.

Så skal du måske tage en snak med din webudbyder om at der ikke er
overensstemmelse mellem open_basedir-opsætningen og så den mappe, dine
filer ligger i.

Du kan stadigvæk prøve at afvikle:

<?php
print ini_get('open_basedir');
?>

Hvis den er sat, skulle den gerne pege på din egen mappe.

--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/