send mail - php driller
Fra : S. M

Dato : 07-01-06 00:03

Jeg har installeret en Apache server, med tilhørende php som virker
fint. Nu vil jeg gerne have en funktion "tip en ven" på min
hjemmeside, men der bliver ikkse send noge mail :!!

min html fil ser sådan ud :

<form action="udvidet.php" method="post">
<input type="text" name="epost" /><input type="submit" value="Send
pænere hilsen" />
</form>

udvidet.php ser sådan ud
<?php
$epost = $_REQUEST["epost"];

mail("$epost",
"En WC-hilsen",
"Hejsa\nEn test af et script på WebCafé.dk",
"From: sfm@post1.tele.dk\nReply-to: $epost");

echo "Mail er sendt til $epost";

?>

og mig php.ini ser sådan ud :
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = smtp.mail.dk
smtp_port = 25

; For Win32 only.
sendmail_from = sfm@post1.tele.dk

og min fejlmelding er følgende :
Warning: mail(): "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From:"
header missing in C:\Programmer\Apache
Group\Apache2\htdocs\websted\kirstine\udvidet.php on line 16
Mail er sendt til sfm@post1.tele.dk

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 08-01-06 02:20

S. M wrote:

> ; For Win32 only.
> sendmail_from = sfm@post1.tele.dk
>
> og min fejlmelding er følgende :
> Warning: mail(): "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From:"
> header missing in C:\Programmer\Apache

Har du husket at genstarte din apache efter du har ændret i php.ini ?

har du kigget i outputtet fra phpinfo() om det er den rigtige php.ini du
ændrer i (og hvad den selv synes sendmail_from er sat til)

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk