Tjekke om brugerne har JavaScript slået ti~
Fra : Jakob Munck

Dato : 01-01-06 12:48

Kan det lade sig gøre at lave kode der automatisk tjekker om gæsterne på en
website har JavaScript slået til i deres browser?

v.h.
Jakob

Fra : Daniel Overby

Dato : 01-01-06 12:50

> Kan det lade sig gøre at lave kode der automatisk tjekker om gæsterne på
> en website har JavaScript slået til i deres browser?

Ja, med javascript. Så er det bare ikke dne rigtige gruppe.

Lav et javascript, der re-directer til en anden side, hvor du ved at
javascript er aktiveret.

- Daniel

Fra : Jakob Munck

Dato : 01-01-06 15:40

> Ja, med javascript. Så er det bare ikke dne rigtige gruppe.

Problemet er jo at visse brugere på min website måske har slået javascript
fra i deres browser, og disse brugere bør have en advarsel om, at de ikke
kan bruge websiten, hvis de ikke slår javascript til igen.

> Lav et javascript, der re-directer til en anden side, hvor du ved at
> javascript er aktiveret.

Ikke forstået!? Hvad mener du? Skal jeg lave 2 websites??

Nej, det jeg skal er at meddele brugere uden javascript, at de ikke kan
bruge siten og dernæst afvise dem, hvis de alligevel forsøger at melde sig
ind.

v.h.
Jakob

Fra : Kasper Johansen

Dato : 01-01-06 16:34

Jakob Munck skrev:
> Nej, det jeg skal er at meddele brugere uden javascript, at de ikke kan
> bruge siten og dernæst afvise dem, hvis de alligevel forsøger at melde sig
> ind.

<head>
<title>JavaScript er slået fra</title>
</head>
<script language="JavaScript">
location.href = "javascripts_er_slaaet_til.php";
</script>

Vi beklager, men vi kan se, at du ikke har slået JavaScripts til i din
browser.

Dette er et krav for at kunne bruge hjemmesiden.

Hvis brugeren har slået JavaScripts til, vil han blive redirectet til
filen "javascripts_er_slaaet_til.php", ellers vil han blive på siden og
få vist meddelelsen om at JavaScripts ikke er slået til.

Kasper Johansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-01-06 17:58

Kasper Johansen skrev:

> <script language="JavaScript">

Det hedder
<script type="text/javascript">
nu om dage.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Jakob Munck

Dato : 01-01-06 18:28

> [...]
> </head>
> <script language="JavaScript">
> location.href = "javascripts_er_slaaet_til.php";

Så har jeg fattet budskabet. Mange tak for det.

v.h.
Jakob

Fra : Christian Hjort

Dato : 05-01-06 18:30

Jakob Munck wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Kan det lade sig gøre at lave kode der automatisk tjekker om gæsterne på en
> website har JavaScript slået til i deres browser?
>

> v.h.
> Jakob

Hej Jacob!

Dette skulle være lige til.

<noscript>
Her sætter du html med doctype mm, og skriver en fejlmeddelse.
<?
exit;?>
</noscript>

[Hernede er dit site]

For på denne måde bruges exit; til at 'stoppe' resten af sitet, hvis ikke
brugeren har javascript aktiveret.

Håber mit svar ikke var for sent

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leif Neland

Dato : 27-01-06 13:48

Christian Hjort wrote:

> [...]
> </noscript>
>
> [Hernede er dit site]
>
> For på denne måde bruges exit; til at 'stoppe' resten af sitet, hvis

Dette er ihvertfald forsent

Det virker ikke, fordi <noscript> bliver afviklet på klienten (browseren) og
php på serveren.

Php-scriptet stopper ved exit, og så bliver der ikke skrevet mere ud...

Browseren skal have hele siden, med <noscript> bla bla </noscript>

Leif