MSN online status
Fra : Frank Nørvig

Dato : 29-12-05 09:01

Hejsa,

Jeg leder efter en måde at vise online status på MSN på min hjemmeside,
men synes ikke rigtig at google kan hjælpe mig. Jeg får kun links til
den her, og den virker ikke (viser altid offline):
http://snind.gotdns.com:8080/

Nogen gode bud?

Mvh Frank

Fra : Kasper Johansen

Dato : 29-12-05 20:57

Frank Nørvig skrev:
> [...]
> men synes ikke rigtig at google kan hjælpe mig. Jeg får kun links til
> den her, og den virker ikke (viser altid offline):

Jeg mener ikke at MSN yder sådan en service.

Der er dog en helt tredje mulighed. Vi du har styr på SSL, og har lyst
til at læse lidt op på MSN protokollen, så er det faktisk ikke så svært
at programmere en MSN-klient.

Du kan herefter lave et program (PHP kan sagtens bruges til rigtige
programmer, se www.gtk.php.net), der hoster en MSN-service og en
MSN-konto, der kan tilføje dine brugere til dens venneliste. Herefter
kan du bare få den til at hoste en socket-forbindelse, som du selv kan
koble dig op til fra dine PHP-scripts, og spørge hvem der er online.

Jeg lavede selv en MSN-klient, ud fra en guide jeg fandt på Google. Jeg
kan dog ikke lige huske den.

Kasper Johansen