Apache
Fra : zarne

Dato : 28-12-05 14:13

Jeg har sat juleferien af til at sætte mig ind i php, men kan ikke få
apache til at køre Jeg har haft den installeret tidligere, hvor den
fungerede. Nu bliver den godt nok installeret, men Apache Service
Monitor er tom...ingen Services at se
Er der en her der kan hjælpe mig?
Venlig hilsen
Zarne

Fra : Frederik Sunne

Dato : 28-12-05 16:09

zarne wrote:
> [...]
> apache til at køre Jeg har haft den installeret tidligere, hvor den
> fungerede. Nu bliver den godt nok installeret, men Apache Service

afisntallér evt. det du allerde har lagt ind og klik dig ind på:
http://www.apachefriends.org/en/index.html
Og installér deres pakke. Det kører uden ballade på Win XP.

Frederik

Fra : zarne

Dato : 28-12-05 19:55

Jeg har haft deaktiveret Norman Firewall mens jeg forsøgte mig med
Frederiks forslag, men lige meget hjalp det. I slutningen af
installationen får jeg besked om at Apache port 8o er blokeret...
Er der nogen bud på hvor og hvad jeg kan gøre???
Zarne

Fra : Michael Vendelbo

Dato : 29-12-05 22:35

On 28 Dec 2005 10:55:13 -0800, "zarne" wrote:

>installationen får jeg besked om at Apache port 8o er blokeret...
>Er der nogen bud på hvor og hvad jeg kan gøre???

Nu kender jeg ikke lige nævnte færdig pakke, men uanset hvad hvilken
apache du bruger skal port 80 være åben for både ind og ud gående
trafik. Normalt kan apache godt køre alligevel, man kan bare ikke
bruge den til ret meget..

Så luk port 80. Både i din software firewall (det er norman ik'?) og i
din router.

Skal du så bare bruge den lokalt, så kan du jo prøve at lukke port 80
efter installationen er fuldført.
Michael Vendelbo

Fra : Michael Vendelbo

Dato : 01-01-06 23:15

On Thu, 29 Dec 2005 22:35:10 +0100, Michael Vendelbo wrote:

>Så luk port 80. Både i din software firewall (det er norman ik'?) og i
>din router.

Der mangler et "op".

Så luk port 80 op. Både i din software firewall (det er norman ik'?)
og i din router.

Michael Vendelbo