Dbase IV / PHP for dummy's
Fra : saluki-dk

Dato : 27-12-05 19:30

Hej

Jeg er ret grøn nybegynder i MySql/PHP - men jeg har til gengæld en
del erfaring i dBase IV.
Jeg har en database på ~90MByte som jeg Bla. bruger til at lave en
hjemmeside om hunderacen "SALUKI". Jeg har forsøgt på at importere
over til MySQL (
Indtil nu opdate jeg siden ved at kører en dBase aplication, og
oploade hele "gøje-møjet" - en noget kluntet metode - men de virker.
Her er et eksemple på hvordan en af mine sider ser ud:
http://www.saluki.dk/archive/nr4862.htm

Nu har jeg lige fundet ud af at PHP understøtter brugen af dBase IV
).
Det løser en andet problem som har ingen løsning havde på: Hvordan
holder jeg to database kørende (En dBase på PC'en - og MySql på
Webhotelet) - noget som jeg ikke tror på kan lade sig gører!

Mit spørgsmål er så: Tror i på at det kan lade sig gøre, er der
nogle på listen der har ligende erfaringer og er der en "nørd" eller
to der har mod på at hjælpe mig igenem de "svære-tider" ?

MVH - Henrik Stampe

Fra : JMo.

Dato : 27-12-05 20:45

saluki-dk wrote:

> [...]
> holder jeg to database kørende (En dBase på PC'en - og MySql på
> Webhotelet) - noget som jeg ikke tror på kan lade sig gører!

Start med at tjekke om dit webhotel overhovedet har compilet PHP med
support for dBase (--enable-dbase).

Prøv at køre eksemplet fra
http://www.php.net/manual/en/function.dbase-create.php
og se om det virker på dit webhotel.

Fra : saluki-dk

Dato : 28-12-05 00:00

Hej

Jeg har sidet og leget lidt med det - og jeg tror at jeg er kommet frem
til, at det virker heller ikke på B-ONE

Er der nogle der har nogle gode ider ?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-12-05 01:04

On Tue, 27 Dec 2005 15:00:18 -0800, saluki-dk wrote:

> Er der nogle der har nogle gode ider ?
Hvis du anvender Windows, kunne dette shareware program måske hjælpe
dig: http://www.sharewareconnection.com/dbf-to-sql.htm

Den skulle generere en fil i standard SQL, som du burde kunne importere i
mysql med følgende værktøj:
http://dev.mysql.com/downloads/administrator/1.1.html
Vælg funktionen Restore Backup og peg på filen genereret af dbf-to-sql

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : saluki-dk

Dato : 30-12-05 15:01

Michael Rasmussen wrote:

> Hvis du anvender Windows, kunne dette shareware program måske hjælpe
> dig: http://www.sharewareconnection.com/dbf-to-sql.htm

Dette program virker rigtig godt - der skulle nogle forsøg til, for at
få det sat rigtig op - men så virker der. Så nu skal de bare
"frikøbes"

> [...]
> http://dev.mysql.com/downloads/administrator/1.1.html
> Vælg funktionen Restore Backup og peg på filen genereret af dbf-to-sql

ØV.... virker kun hvis man har XP på maskinen........

Jeg har (gen)instaleret: Apache/1.3.29, MySql/4.1.16, PHP/4.3. og
Navicat/ 7.0.9
Jeg har fået hul-igennem, men navicat kan ikke bruges til at importere
dBase IV filer (kan ikke finde udaf ÆØÅ - typisk Amerikas program!)

Men nu er da data nok til at jeg kan foresætte med projectet.

Jeg kan se at dBase IV program koden og MySql/PHP er rimelig ens, så
jeg vælger nok at "oversætte" de gamle koder til MySql/PHP.

Fra : saluki-dk

Dato : 30-12-05 15:08

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-12-05 17:51

On Fri, 30 Dec 2005 06:08:22 -0800, saluki-dk wrote:

> ØV.... virker kun hvis man har XP på maskinen........

Hvilken version af windows har du installeret?
Du burde også kunne lave importering med cli-versionen af mysql:
c:\mysql\mysql < backup.sql
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen