Parse error..?
Fra : Preben Larsen

Dato : 27-12-05 17:40

Hej!

Er der mon nogen, som kan hjælpe mig med at rette fejlen her?
www.newprana.frac.dk

Dette er linje 337:

Mvh
Preben L

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christoffer

Dato : 27-12-05 18:11

"Preben Larsen" <prelar@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Er der mon nogen, som kan hjælpe mig med at rette fejlen her?
> www.newprana.frac.dk
>
> Dette er linje 337:
Uden at have set koden, så siger fejlmeddelsen at der mangler et semikolon,
så prøv at kigge efter det først.

Fra : Preben Larsen

Dato : 27-12-05 18:42

> Uden at have set koden, så siger fejlmeddelsen at der mangler et semikolon,
> så prøv at kigge efter det først.

Ja - det er jo ikke nemt at finde noget, der mangler i koden...!

Dette er koden: <meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4" />
- og bliver der rettet i den, genererer Stone's WebWriter et nyt metatag og så
er vi lige vidt!

Mvh
Preben Larsen

Fra : Leonard

Dato : 27-12-05 18:49

Preben Larsen <prelar@stofanet.dk> wrote:

>Ja - det er jo ikke nemt at finde noget, der mangler i koden...!

Vi kan ikke se din PHP-kode, men den skriver at der mangler et , eller
; og det er et eller andet sted før den linie, at det mangler.

Der er ikke noget galt med den linie, hvis den må indeholde ren html.

--
Leonard
http:/leonard.dk/hjemmeside/

Fra : Preben Larsen

Dato : 27-12-05 19:04

> Vi kan ikke se din PHP-kode, men den skriver at der mangler et , eller
> ; og det er et eller andet sted før den linie, at det mangler.
>
> Der er ikke noget galt med den linie, hvis den må indeholde ren html.

OK- her er hele den omkringliggende kode!

echo "<html>
<head>
<title>TotalIndex</title>
<link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\"
href=\"".$ThemeURL.$ThemeFolder."style.css\">

</head>
";

Fra : Dan Storm

Dato : 27-12-05 19:30

> [...]
> <title>TotalIndex</title>
> <link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\"
> href=\"".$ThemeURL.$ThemeFolder."style.css\">

Grunden til du får en parse fejl er jo at dit meta tag indeholder
anførselstegn som du ikke har escapet.
Hvis Stone's Webwriter ikke vil lade dig gøre det uden den retter det så
kan du løse problemet ved at sætte dit echo i apostroffer istedet:

';
--
Dan Storm

http://err0r.dk
storm@err0r.dk

PGP Public key på http://err0r.dk/pubring.pkr

inden for et bestemt område

Fra : Preben Larsen

Dato : 27-12-05 19:59

Dan Storm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
&gt; > href=\"".$ThemeURL.$ThemeFolder."style.css\">

> [...]
> <title>TotalIndex</title>
> <link rel="stylesheet" type="text/css"
&gt; href="'.$ThemeURL.$ThemeFolder.'style.css" />

Det er tilsyneladende ikke tilstrækkeligt. Skal alle echo "..."; for hele
html filen mon ændres til apostroffer?

Mvh
Preben Larsen

Fra : Dan Storm

Dato : 27-12-05 20:18

det burde ikke være nødvendigt...
prøv at poste den eksakte fejlmelding og hele scriptet...

Fra : Dennis Munding

Dato : 27-12-05 22:30

Hej Preben!
> Det er tilsyneladende ikke tilstrækkeligt. Skal alle echo "..."; for hele
> html filen mon ændres til apostroffer?

Jeg er ikke nogen PHP-nørd, men prøv at kopiere dette:

[...]

BEMÆRK!!: Jeg har escapet anførselstegnene i dit meta-tag - det havde de
andre ikke.....

Håber det virker....

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Preben Larsen

Dato : 28-12-05 07:36

Dennis Munding wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
>
> </head>
> ";
>
> BEMÆRK!!: Jeg har escapet anførselstegnene i dit meta-tag - det havde de

Jeg er heller ikke nogen php-nørd - men jeg er meget glad for, at de findes på
dette sted..!
Jeg har prøvet at escape tag'et - men der genereres blot et nyt!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-12-05 22:57

Preben Larsen skrev:

> [...]

> <title>TotalIndex</title>
> <link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\"
> href=\"".$ThemeURL.$ThemeFolder."style.css\">

Hent filen ind i Notepad og slet den møglinje som Webwriter
insisterer på at pladre ned i koden hvis den finder "<head>" og
"</head> i koden.

Det skal blot gøres hver gang Webwriter har svinet den til.

--
Bertel

Fra : Preben Larsen

Dato : 28-12-05 07:41

Bertel Lund Hansen wrote in
> [...]
> "</head> i koden.
>
> Det skal blot gøres hver gang Webwriter har svinet den til.

Ja - jeg tror der ligger en mulig løsning her. Kan man ikke lægge
dette php-script op på serveren "udenom" Webwriter.
Altså ligesom der bliver foreslået lave det i Notesblok og lægge
det op med en særkilt FTP-klient?

Fra : Dennis Munding

Dato : 28-12-05 13:04

Hej Preben!
> Ja - jeg tror der ligger en mulig løsning her. Kan man ikke lægge
> dette php-script op på serveren "udenom" Webwriter.
> Altså ligesom der bliver foreslået lave det i Notesblok og lægge
> det op med en særkilt FTP-klient?

Jo da - sagtens!!

Jeg bruger selv Stones, men kun til mit stylesheet, ellers bruger jeg
udelukkende Notesblok (Notepad) til at kode i...

Når jeg skal have uploaded mine filer, kopierer jeg dem bare i min mappe,
skriver ftp-adressen i browseren (har jeg dog føjet til foretrukne for
nemheds skyld!), skriver brugernavn og password (har du fået af din
udbyder - her har jeg sat min til at huske det - også for nemheds skyld!) og
indsætter (paster) filerne ind i ftp-mappen...

Rundt regnet så tager ovennævnte proces mig ca. 10 sek. at udføre - og imens
filerne bliver kopieret, drikker jeg lidt kaffe...!

Fra : Preben Larsen

Dato : 28-12-05 18:55

Hej!

> [...]
>
> Rundt regnet så tager ovennævnte proces mig ca. 10 sek. at udføre - og imens
> filerne bliver kopieret, drikker jeg lidt kaffe...!

Jeg har da også fået løst det problem, jeg oprindelig begyndte med - netop ved
at oploade til serveren udenom Stones!
MEN nu står jeg med et nyt problem! I config.php og index.php, skal jeg skrive
stien til mappen på den lokale server og URL'en til webserveren.
Hvis jeg gør det, så vises fejlene på den lokale server igen plus nogle flere.
Altså skal jeg lægge hele webstedet over i en ny mappe og linke til den - puha!
I øvrigt kan jeg ikke finde ud af at skrive de f....... stier rigtigt!
Det er meget bøvl for en sølle sitemap. Sitemappen hedder TotalIndex v.2 og er
hentet på HotScrips.com - måske I kender den?

www.newprana.frac.dk

Mvh
Preben Larsen

Fra : Dennis Munding

Dato : 28-12-05 20:43

Hej Preben!
> [...]
> og er
> hentet på HotScrips.com - måske I kender den?

Er ikke sikker på, at jeg har forstået dig korrekt, men hvis jeg har, så
prøv at se her:

Roden på dit wehotel:

Din index.php
Mappe1
Mappe2
Mappe2.1
Mappe3
Mappe3.1
Mappe3.2
Mappe3.2.1

For at linke til din index-fil fra alle lokationer, kan du skrive "<a
href="/index.php">Forsiden</a>"

Bemærk skråstregen foran index.php - den gør at browseren starter med at
lede efter filen i roden, dernæst søger den efter fil-navnet index.php....
Hvis du vil linke til en fil (eks. side2.php) i mappen "Mappe3.2.1", kan du
skrive det således: "<a href="/Mappe3/Mappe3.2/Mappe3.2.1/side2.php">Side
2</a>"

Undlad gåseøjnene (") først og sidst....

Ud fra den fejlmelding, som kommer, når man klikker på linket til din sin,
så kan jeg se, at du har defineret roden som "C:/" - så skal det jo gå galt,
da den jo ikke findes på dit webhotel, men på din pc....

Håber jeg har forstået dit problem korrekt, og at du kan bruge svaret til
noget.....

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-12-05 13:51

Preben Larsen skrev:

> Ja - jeg tror der ligger en mulig løsning her. Kan man ikke lægge
> dette php-script op på serveren "udenom" Webwriter.

Sagtens. Jeg bruger kun Webwriter fordi jeg har dens genveje til
forskellige koder på rygmarven, og de færreste af de filer jeg
redigerer, indeholder head-delen.

Det meste redigering laver jeg i MED, og hvad upload angår,
bruger jeg SmartFTP som jeg stærkt kan anbefale. Med den kan man
også nogle ting som man ikke kan i Webwriters FTP-del. Den er
gratis:

http://www.smartftp.com/

Bortset fra det har jeg skrevet et script i Python til automatisk
upload.

> Altså ligesom der bliver foreslået lave det i Notesblok og lægge
> det op med en særkilt FTP-klient?

Ja, du kan helt undvære Webwriter hvis det er det du vil. Der
findes i øvrigt en konkurrerende HTML-editor hvor man selv vælger
om den må reklamere for sig selv i head-delen. Den hedder
Webcoder:

http://www.tsw.dk/

men det kunne se ud som om den ikke længere er gratis?

--
Bertel

Fra : Christoffer

Dato : 27-12-05 18:47

> [...]
>
> Dette er koden: <meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4" />
> - og bliver der rettet i den, genererer Stone's WebWriter et nyt metatag
Men hvis fejlen må skyldes at den ligger i en php-kode. Jeg gætter på
print/echo for du har endnu ikke kommet med noget omkring liggende kode og
uden så er det ren gætteri.
echo "...";