tjekke indholdet af min session
Fra : Christoffer

Dato : 26-12-05 19:26

Hej, jeg kan simpelthen ikke få det her til at virke.
Den skal tjekke om indholdet svarer til en tekststreng .. men det kan jeg
åbenbart ikke finde ud af.

if (isset($_SESSION['level'])) {
if ($_session[level] = "administrator") {
include "menu/admin.html";
}

elseif ($_session['level'] = "bruger") {
include "menu/alm.html";
}
}

Jeg ved at $_session['level'] indeholder hvad de skal, så hvordan tjekker
jeg det ordentligt?

Fra : Dennis Munding

Dato : 26-12-05 19:42

Hej Christoffer!
"Christoffer" <hjeir@motherdk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> }
>
> Jeg ved at $_session['level'] indeholder hvad de skal, så hvordan tjekker

Nu er php ikke min stærke side, men måske mangler du noget i din
include-kommando...

Mener det skal se således ud:
include("menu/alm.html");

....altså med parenteser omkring fil-navnet.....

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Christoffer

Dato : 26-12-05 19:54

"Dennis Munding" <mail@invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mener det skal se således ud:
> include("menu/alm.html");
>
> ...altså med parenteser omkring fil-navnet.....
Den finder udmærket filen, problemet er at den henter samme fil ligegyldigt
hvad man er logget ind som .. bruger eller adminstrator så får man vist
admin.html menuen ...
Så det er i sammenligningen at det går galt.

Fra : Dennis Munding

Dato : 26-12-05 20:04

Hej igen!
> [...]

include "menu/admin.html";
}
elseif ($_session['level'] = "bruger") {

Ok! Hvis du har skrevet koden nøjagtig, som den står i din fil, så kan det
måske skyldes, at der er forskel på dine 2 "if-sætninger":

if ($_session[level] = "administrator") /* Her er der ikke enkelte gåseøjne
(') omkring "level" */

elseif ($_session['level'] = "bruger") /* Her er der enkelte gåseøjne (')
omkring "level" */

Bare et forslag...
Men som sagt, så er mine php-færdigheder ikke noget at råbe hurra for....

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-12-05 20:18

Dennis Munding pretended :
> if ($_session[level] = "administrator")

Den burde give en warning og skrive noget med at den formoder det er en
konstant ved navn "level" der er henvises til.

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-12-05 00:33

On Mon, 26 Dec 2005 20:18:28 +0100, "Henrik Stidsen"
<nntpspam@hs235.dk> wrote:

>Den burde give en warning og skrive noget med at den formoder det er en
>konstant ved navn "level" der er henvises til.

Notice, ikke warning.

Derudover vil $_session ikke virke - det skal være $_SESSION med store
bogstaver.

--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 26-12-05 20:21

On Mon, 26 Dec 2005 19:25:52 +0100, "Christoffer" <hjeir@motherdk.dk>
wrote:

> if ($_session[level] = "administrator") {
> elseif ($_session['level'] = "bruger") {

Du har kun 1 lighedstegn... Det er 1 for lidt...

/Jesper

Fra : Christoffer

Dato : 26-12-05 20:29

"Jesper Juul-Mortensen" <na@na.invalid> skrev i en meddelelse

> Du har kun 1 lighedstegn... Det er 1 for lidt...
Har forsøgt mig med den før.. skriver jeg

[...]

eller
[...]

Kommer der intet frem... intet bliver skrevet
Koden: http://pastebin.com/479469

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-12-05 00:47

Christoffer skrev:

> if (isset($_SESSION[level]))

Tjek at der er anførselstegn *hvert eneste sted* omkring "level",
altså:

if (isset($_SESSION['level']))

--
Bertel

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 27-12-05 00:51

On Mon, 26 Dec 2005 20:29:07 +0100, "Christoffer" <hjeir@motherdk.dk>
wrote:

>Har forsøgt mig med den før.. skriver jeg
>eller

De er begge fyldt med fejl...

>Koden: http://pastebin.com/479469

Rettet version:
http://pastebin.com/479704

/Jesper

Fra : Christoffer

Dato : 27-12-05 01:06

> De er begge fyldt med fejl...

> Rettet version:
> http://pastebin.com/479704
Tak, sætter mig ned og kigger rettelserne igennem.
Yderligere var jeg ikke klar over at der var krav om at session skulle
skrives med stort, troede at php var ligeglad med forskel af bogstavertyper.

Tak for hjælpen til alle!