Hjælp til sitemap?
Fra : Preben Larsen

Dato : 25-12-05 23:28

Hej!

php-scripts er ikke lige min boldgade - men er der mon nogen, som
kan hjælpe med at få min sitemap helt på plads?

Såvidt jeg kan se, så kører html/css delen ikke, men selve
sitemap'en er på plads...!?

Jeg har lavet et link til sitemap.php (sitemap.txt) og på samme
side findes også html-koden (linket er i footer'en!)

www.newprana.frac.dk

Mvh
Preben Larsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Preben Kittelmann

Dato : 26-12-05 00:21

Preben Larsen wrote:

> [...]
>
> Jeg har lavet et link til sitemap.php (sitemap.txt) og på
> samme side findes også html-koden (linket er i footer'en!)

Det ser fint ud hos mig.
http://kixit.dk/newprana.jpg

(hvis det altså skal se ud på denne måde)

i Firefox med suse9.3

/ Preben

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-12-05 01:00

Preben Larsen skrev:

>kan hjælpe med at få min sitemap helt på plads?

Du skal lave en normal htmlside, hvor der så skal være det, der i
sitemap.txt står under ############# og så laver du en side,
sitemap.txt hvor alt det andet er på.

På den htmlside du lavede først skal du så linke til sitemap.txt
og den første side gemmes så som sitemap.php.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Preben Larsen

Dato : 26-12-05 08:17

Knud Gert Ellentoft

> [...]
>
> På den htmlside du lavede først skal du så linke til sitemap.txt
> og den første side gemmes så som sitemap.php.

Det kniber med at forstå det sidste, du skriver.
Jeg har gjort følgende:

Fra index.html linkes til sitemap.html, denne side henter
sitemap.php, altså indholdet i body. Ja - det gør den så ikke, for
det virker ikke!

Det lyder som om, at jeg skal oprette en htmlside og kalde den
sitemap.php og gå ind i koden og rette til sitemap.txt - for den
kalder jo på sitemap.php...?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-12-05 14:30

Preben Larsen skrev:

>Det lyder som om, at jeg skal oprette en htmlside og kalde den
>sitemap.php og gå ind i koden og rette til sitemap.txt - for den
>kalder jo på sitemap.php...?

Den side, du nu har som
http://www.newprana.frac.dk/sitemap.html
ændrer du til
http://www.newprana.frac.dk/sitemap.php

Ret
til
og på
http://www.newprana.frac.dk/sitemap.txt
sletter du
#######
og alt det nedenunder.
(det bruges til at vise, hvordan din side, hvor du sætter
includescriptet skal se ud)

Sletter du det ikke, så vil det blive gentaget nederst på din
side.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Preben Larsen

Dato : 27-12-05 06:25

Knud Gert Ellentoft

> [...]
> #######
> og alt det nedenunder.
> (det bruges til at vise, hvordan din side, hvor du sætter

Så er det på plads - men det gør nu ikke den store forskel!

Hvis man kalder kildekoderne ved "rette" navn, så burde det også
give samme resultat. Hvis man nemlig linker direkte til sitemap.php,
så får man "serverudgaven" af sitemap-træet - derfor tror jeg, at
det er includer-tag'et der udgør problemet!

Linket til kildekoder skal ses i FF!

Fra : [92xx] Maciek

Dato : 26-12-05 11:36

Preben Larsen <prelar@stofanet.dk> wrote:

> www.newprana.frac.dk
en helt anden ting er at menuen i venstre side ikke virker i Apples
Safari browser, dvs. den folder sig fint ud osv, men der sker ikke noget
hvis jeg trykker på de kasser som kommer frem

--
Jeg har talt

Fra : Preben Larsen

Dato : 26-12-05 11:59

> en helt anden ting er at menuen i venstre side ikke virker i Apples
> Safari browser, dvs. den folder sig fint ud osv, men der sker ikke noget
> hvis jeg trykker på de kasser som kommer frem

Det er jeg klar over - alle undersiderne er ikke oprettet endnu, derfor
står alle href="#" således!