Opsamling af værdier fra form felter
Fra : Finn

Dato : 25-01-06 11:39

hvordan får man lagt værdien af felter i en form sammen/sammentrukket
Tanken er at sætte standardværdien i et skjult felt til at være en
sammentrækning af 2 andre rulleliste og 1 tekstbok som stammer fra samme
form.

Skal man anvende noget i retning af document("feltnavn1") & "CR" &
docement("feltnavn2")

(CR er tænkt som car.return)

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-01-06 12:57

On Wed, 25 Jan 2006 11:39:17 +0100, "Finn" <nej@nomail.dk> wrote:

> [...]
>form.
>
>Skal man anvende noget i retning af document("feltnavn1") & "CR" &

1)
Når du nu selv har har et forslag, hvorfor prøver du det så ikke af?
Du er trods alt den bedste til at se, om det giver det ønskede
resultat.

[Tag det ikke personligt, det var blot min almindelige frustretion
over, at folk ikke eksperimenterer noget mere, der skulle ud. Sorry!]

2)
Ja, forslaget lyder fornuftigt (uden at kende den sammenhæng, det skal
bruges i).
Men, men, men: Min intuition siger, at du måske er på vej ud i noget
uhensigtsmæssigt? Hvorfor vil du lægge to dataværdier sammen til én?

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Finn

Dato : 25-01-06 15:46

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse
> 1)
> Når du nu selv har har et forslag, hvorfor prøver du det så ikke af?
> Du er trods alt den bedste til at se, om det giver det ønskede
> resultat.

Har skam prøvet det men får forskellige fejl afhængigt af hvordan jeg
forsøger det

> [...]
> Men, men, men: Min intuition siger, at du måske er på vej ud i noget
> uhensigtsmæssigt? Hvorfor vil du lægge to dataværdier sammen til én?

Det er tænkt anvendt ifm. at der skal lægges to oplysninger ind i eet felt i
en database. Ved at anvende formfelter kan jeg styre præcis syntaks/valg
fremfor brugeren skriver alt muligt andet.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-01-06 17:52

On Wed, 25 Jan 2006 15:45:31 +0100, "Finn" <No@mail.dk> wrote:

>"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse
>
>Har skam prøvet det men får forskellige fejl afhængigt af hvordan jeg
>forsøger det

Se, det ville jo have været en interessant oplysning at få med. Hvilke
fejl får du? Og under hvilke omstændigheder?

Og hvor er vi i processen?
- ved at initialisere formularen?
- læse fra form'en?
- indsætte i databasen?

>Det er tænkt anvendt ifm. at der skal lægges to oplysninger ind i eet felt i
>en database. Ved at anvende formfelter kan jeg styre præcis syntaks/valg
>fremfor brugeren skriver alt muligt andet.

Det lyder også meget fornuftigt, men jeg forstår så stadig ikke,
hvorfor du vil lægge to felter sammen til ét. Men det mår du jo have
nogle grunde til, så tag dig ikke af, at jeg er nysgerrig

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Finn

Dato : 26-01-06 11:45

> On Wed, 25 Jan 2006 15:45:31 +0100, "Finn" <No@mail.dk> wrote:
>
> Og hvor er vi i processen?
> - læse fra form'en?

Problemet for mig er egentlig bare at hente værdier fra de to felter (dato
og tekst)
Dernæste kan jeg nemlig danne en variabel med den i det næste forløb a la
TxtVar = document.element.felt1 & document.element.felt1 &