syntaks fejl
Fra : Brian Danielsen

Dato : 23-01-06 22:35

hej med jer, har været inde og kigge lidt på Erik Ginnerskov's
website og fandt et breadcrum script som jeg kunne bruge...
jeg har fixet det hele, men den siger:

Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kompileringsfejl (0x800A0401)
Slut på sætning var ventet
/sharepoint/side1/breadcrumbs.asp, line 16, column 32
lstrHTML = lstrHTML & "<a href="style.css" & lstrPath &
"style.css">Forsiden</a> "

min kode:

<%
Function BreadCrumbs()
Dim lstrPathAry
Dim llngIndex
Dim llngMaxIndex
Dim lstrPath
Dim lstrHTML

lstrPathAry = Split(Request.ServerVariables("PATH_INFO"), "/")

llngMaxIndex = UBound(lstrPathAry) - 1

lstrHTML = "Du er her: "

lstrPath = "/"
lstrHTML = lstrHTML & "<a href="style.css" & lstrPath &
"style.css">Forsiden</a> "

For llngIndex = 1 To llngMaxIndex
lstrPath = lstrPath &
Server.URLPathEncode(lstrPathAry(llngIndex)) & "/"
lstrHTML = lstrHTML & "- <a href="style.css" & lstrPath &
"style.css">" &
Server.HTMLEncode(lstrPathAry(llngIndex)) & "</a>" Next

BreadCrumbs = lstrHTML

End Function
%>

har kigget på det og lavet bibleteker med som hedder det siden
hedder og fixet en redirect

det er bare en simpel syntaks-fejl... håber i kan hjælpe mig :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jan Vinten

Dato : 23-01-06 22:53

"Brian Danielsen" <brian.v.danielsen@gmail.com> wrote in message
> [...]
> hedder og fixet en redirect
>
> det er bare en simpel syntaks-fejl... håber i kan hjælpe mig :)

Hejsa,

Din sætning skal se sådan ud:
lstrHTML = lstrHTML & "<a href=""style.css"" & lstrPath &
""style.css"">Forsiden</a> "

Læg mærke til at dine > " <.

/ Jan

Fra : brian danielsen

Dato : 23-01-06 23:10

> Hejsa,
>
> Din sætning skal se sådan ud:
> lstrHTML = lstrHTML & "<a href=""style.css"" & lstrPath &
> ""style.css"">Forsiden</a> "
>
> Læg mærke til at dine > " <.
>
> / Jan

nu får jeg fejlen:

Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kompileringsfejl (0x800A0401)
Slut på sætning var ventet
/sharepoint/side1/breadcrumbs.asp, line 21, column 53
Server.HTMLEncode(lstrPathAry(llngIndex)) & "</a>" Next

kode:

<%
[...]

hvad betyder det så ? :)

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-01-06 01:22

On 23 Jan 2006 22:09:46 GMT, brian danielsen

Det skal nu være:
lstrHTML = lstrHTML & "<a href=""style.css""" & lstrPath &
"""style.css"">Forsiden</a> "

Men husk også ", når teksstrengen brydes.

> [...]
>Slut på sætning var ventet
>/sharepoint/side1/breadcrumbs.asp, line 21, column 53
>Server.HTMLEncode(lstrPathAry(llngIndex)) & "</a>" Next
<snip>

> lstrHTML = lstrHTML & "<a href="'style.css'" & lstrPath &
>"'style.css'">Forsiden</a> "

Hvis du vil bruge enkelt-anf.tegn, så skal der ikke samtidig være
dobbelt-anf.tegn:
lstrHTML = lstrHTML & "<a href='style.css'" & lstrPath &
"'style.css'>Forsiden</a> "

Logikken i de dersens anførselstegn er, at de i VBScript både bruges
til afgrænsning af tekststrenge og samtidig kan forekomme inde i
tekststrengen.
Derfor vil en " inde i en tekststreng blive opfattet som om
tekststrengen bliver afbrudt, før den skulle. For at undgå dette
problem skiver man anf.tegnene *inde i tekststrengen* dobbelt.

Det har så den konsekvens, at hvis indeholdet af tekststrengen
afsluttes med anførselstegn, så kommer der tre anf.tegn i træk (""").
Og hvis tekststrengen kun består af ét anførselstegn, skal den altså
skrives som 4 anf.tegn i træk ("""") - den første starter
tekststrengen, de næste to er det egentlige indhold (én ", som skal
fordobles), og den sidste afslutter tekststrengen.
Fx:
strStyleIndhold = "width:100px;"
strStyle = " style=""" & strStyleIndhold & """"

Nogle vælger så i stedet at bruge enkelt-anførselstegn, når de er inde
i tekststrengen og dobbelt-anf.tegn til at afgrænse tekststrengen -
eller omvendt.

Eksemplet ovenfor kunne så i stedet se således ud:
strStyleIndhold = "width:100px;"
strStyle = " style='" & strStyleIndhold & "'"

Eller omvendt:
strStyleIndhold = 'width:100px;'
strStyle = ' style="' & strStyleIndhold & '"'

<snip>
>Server.HTMLEncode(lstrPathAry(llngIndex)) & "</a>" Next
- og som Jens skriver: Next på ny linie.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : jamen

Dato : 24-01-06 07:15

Jørn Andersen wrote:

> Eller omvendt:
> strStyleIndhold = 'width:100px;'

Så er problemet vel bare, at i vbscript benyttes 'apostroffer' til at
markere start på kommentar..

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-01-06 09:17

On Tue, 24 Jan 2006 07:14:46 +0100, jamen <jamen@invalid> wrote:

>Så er problemet vel bare, at i vbscript benyttes 'apostroffer' til at
>markere start på kommentar..

Ja, det var vist lidt for sent på aftenen, så lad os nøjes med den
anden variant.

Sorry!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-01-06 00:04

brian danielsen skrev:

> Der opstod en Microsoft VBScript-kompileringsfejl (0x800A0401)
> Slut på sætning var ventet
> /sharepoint/side1/breadcrumbs.asp, line 21, column 53
> Server.HTMLEncode(lstrPathAry(llngIndex)) & "</a>" Next

Next skal stå på en linje for sig selv.

--
Jens Gyldenkærne Clausen