action i ASP form
Fra : Lalle

Dato : 23-01-06 14:36

Jeg har lige et spørgsmål omkring at sende data i ASP.

Jeg vil gerne sende information som på
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion11.asp.

I koden: <form method="post" action="modtag.asp">

den action, er hvor jeg peger hen hvor min data skal hen, men min
form side skifter også til modtag.asp siden, det skal den ikke.
Den skal bare sende dataen.

Hvordan gør jeg så dataen kun bliver sendt og jeg stadig bliver
på min form siden når jeg har trykket submit?

På forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-01-06 16:00

Lalle skrev:

> I koden: <form method="post" action="modtag.asp">
>
> den action, er hvor jeg peger hen hvor min data skal hen, men min
> form side skifter også til modtag.asp siden, det skal den ikke.

Det er den nødt til - browseren skal vide hvilken side der skal
modtage data (modtag.asp), og det er denne side der besøges.

> Hvordan gør jeg så dataen kun bliver sendt og jeg stadig bliver
> på min form siden når jeg har trykket submit?

Der er to muligheder. Enten får du modtag.asp (eller hvad din
formhandlerside nu hedder) til at sende browseren tilbage til din
formside (response.redirect "form.asp"), eller også har du
formhandler og formside på en og samme asp-side.

Det sidste kan være lidt mere besværligt at sætte op - man skal
tjekke når siden loader om der er submittet formdata eller ej - men
ellers er det bare at udskrive siden til browseren når
formbehandlingen er overstået.

I begge tilfælde skal du være opmærksom på at siden loades på ny -
så evt. indtastede værdier i formen skal genetableres af dit asp-
script.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 23-01-06 20:01

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> tjekke når siden loader om der er submittet formdata eller ej - men
> ellers er det bare at udskrive siden til browseren når

Jeg vælger altid denne løsning ved forms. Hvis brugeren så har indtastet
et eller andet forkert, kan jeg skrive dem ud i den oprindelige form med
det samme, i stedet for at skulle videresende oplysningerne en til gang.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-01-06 02:34

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> I begge tilfælde skal du være opmærksom på at siden loades på ny -
> så evt. indtastede værdier i formen skal genetableres af dit asp-
> script.

Det problem kan klares ved at lægge det indtastede i en cookie, som indlæses
i formularen. Det er beskrevet her:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/nyhedsbrev/index.asp
http://hjemmesideskolen.dk/scripts/nyhedsbrev/write.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 23-01-06 15:57

"Lalle" <dmu4027@vejlehs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den skal bare sende dataen.
>
> Hvordan gør jeg så dataen kun bliver sendt og jeg stadig bliver
> på min form siden når jeg har trykket submit?

Du kan sende brugeren tilbage til formsiden, efter at have afviklet koden
der behandler de data du modtager fra formen

Response.redirect("formside.asp")

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-