Session ID og .net
Fra : JB

Dato : 21-01-06 16:50

Hej
Er en session ID altid unik ?
Kan jeg risikere at samme session ID optræder flere gange i løbet af en
længere periode på fx. 1 år ?

Thanks

JB

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-01-06 21:53

On Sat, 21 Jan 2006 16:50:19 +0100, "JB" <nospam@nospam.dk> wrote:

>Er en session ID altid unik ?
>Kan jeg risikere at samme session ID optræder flere gange i løbet af en
>længere periode på fx. 1 år ?

Ja, den har en eller anden max-værdi og så starter den forfra. Hvis du
vil have en unik værdi, så kombinér Session Id og dato/tid.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : JB

Dato : 22-01-06 10:17

> Ja, den har en eller anden max-værdi og så starter den forfra. Hvis du
> vil have en unik værdi, så kombinér Session Id og dato/tid.

> [...]

Hej Jørn
Det lyder som en god løsning, den prøver jeg.

Mvh
JB

Fra : Palle Hansen

Dato : 23-01-06 08:35

Jørn Andersen wrote:

> Ja, den har en eller anden max-værdi og så starter den forfra. Hvis du
> vil have en unik værdi, så kombinér Session Id og dato/tid.

Ud over en maximum værdi, er det også værd at overveje, hvad der sker
ved genstart af serveren

Fra : JB

Dato : 23-01-06 10:27

"Palle Hansen" <palle@na.invalid> skrev i en meddelelse

> Ud over en maximum værdi, er det også værd at overveje, hvad der sker ved
> genstart af serveren

Hej Palle
Ja det er også en fejlkilde, men her sikre session ID / dato-tid
kombinationen at denne ID ikke kan forveksles.

JB