generisk ap error handler
Fra : Jesper F

Dato : 18-01-06 17:51

Jeg prøver at lave en error handler, som sender mig en email, hvis noget går
galt på en side.
Jeg vil gerne indsamle al den indtastede information, hvis der er en
formular på side, hvor en fejl sker. Kan man indsamle formularinformation
med noget i stil med:

For i = 0 to 10
str = str & request.form(i) & "<br>"
Next

for at danne noget tekst jeg kan sende til mig selv?
Det skulle gerne virke uanset om der er 0, 1 eller flere formularer på siden
og uanset hvor mange felter der er.

Jesper

Fra : jamen

Dato : 18-01-06 18:12

Jesper F wrote:

> Jeg vil gerne indsamle al den indtastede information, hvis der er en
> formular på side, hvor en fejl sker.

str = ""

For Each Value In Request.Form
   str = str & value & " = " & Request.Form(value) & "<br>"
Next

Fra : terje

Dato : 18-01-06 18:16

Jesper F wrote:
> [...]
>
> for at danne noget tekst jeg kan sende til mig selv?
> Det skulle gerne virke uanset om der er 0, 1 eller flere formularer på siden

Nesten alle objekter du vil komme til å arbeide med i ASP har en
property som enten heter count eller length, og som gir deg antall
"items" som returneres. For eksempel antall records, antall bytes, eller
som i dette tilfellet, antall form elementer som er sendt via
Request.Form. Propertyen heter her count.

For i = 1 To Request.Form.Count
Response.Write Request.Form(i) & "<br>"
Next

Merk at denne collectionen ikke er 0 basert.

terje

Fra : Jesper F

Dato : 18-01-06 19:28

> [...]
> tilfellet, antall form elementer som er sendt via Request.Form. Propertyen

Mange tak begge to. Så er jeg kørende.

Jesper