asp hos tdc
Fra : Henning Telving

Dato : 17-01-06 15:49

Jeg har klavet en side med gæstebog som ikke virker hos min udbyder
TDC. Er det fordi de ikke tillader asp på private hjemmesider?
Den virker perfekt når jeg tester den på min maskine.

/henning

Fra : Benny Nissen

Dato : 17-01-06 16:14

Henning Telving wrote:
> Jeg har klavet en side med gæstebog som ikke virker hos min udbyder
> TDC. Er det fordi de ikke tillader asp på private hjemmesider?

Det lyder meget sandsynligt. asp-understøttelse skal købes som tillæg.

> Den virker perfekt når jeg tester den på min maskine.

Passer godt med ovenstående.

--
Benny Nissen

Fra : Niels-Jørgen Hvidber~

Dato : 17-01-06 16:43

Henning Telving wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> TDC. Er det fordi de ikke tillader asp på private hjemmesider?
> Den virker perfekt når jeg tester den på min maskine.

Sikkert.
En quick test er:
1. Lav en fil på web serveren der hedder index.asp eller default.asp
2. lav en linie med følgende: <% response.write("Hallo do!") %>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 17-01-06 16:58

> [...]
> TDC. Er det fordi de ikke tillader asp på private hjemmesider?
> Den virker perfekt når jeg tester den på min maskine.

Ja, TDC understøtter ikke ASp, såvidt jeg er underettet.

Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 17-01-06 17:05

> [...]
> TDC. Er det fordi de ikke tillader asp på private hjemmesider?
> Den virker perfekt når jeg tester den på min maskine.

Fortæl mig venligst hvordan du tester ASP på din hjemmeside, hvilket
styresystem du har og bruger du et specielt program og i givet fald
hvor kan man hente det.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-01-06 00:50

Jørgen Graae Jensen wrote:

> Fortæl mig venligst hvordan du tester ASP på din hjemmeside,

Hvis du dermed mener på en egen lokale PC, kan du læse om installation af
webserver her:

http://hjemmesideskolen.dk/net/iis.asp

Derudover kan man få en asp add-on til Apache på Windows - andre kan
fortælle, hvor det kan hentes. Jeg ved ikke hvilke muligheder der måtte
findes til Apache på Linux.

> styresystem

Er beskrevet på siden.

> hvor kan man hente det.

Er inkluderet på Windows-installations-CD'en - hvis man har en W2K eller WXP
Pro.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jesper