Indsætte url i søgning
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-01-06 01:19

Hej NG

Jeg har lavet en søgefunktion, som kan tjekke om mine sider er blevet
kopieret. Den virker fint på flade url'er:

<form name="query" method="post" action="http://copyscape.com/?results">
<input type="hidden" value="http://<% =Request.ServerVariables("HTTP_HOST")
& Request.ServerVariables("URL") %>">

<input type="submit" value="Søg" title="Søg efter kopier på Copyscape">
</form>

Funktionen kan ses under menuen på alle asp-baserede sider her:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/index2.asp

Men hvis sidens url indeholder parametre til dynamisk include, fungerer det
ikke - jeg får kun hovedsidens url med i søgningen.

Det kan ses her:

http://hjemmesideskolen.dk/test/index1.asp

Hvordan kan jeg få inkluderet parametrene til undersiderne i søgestrengen?
Jeg har forsøgt at udvide søgestrengen med ' &
Request.ServerVariables("?id") ', men det virker ikke.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : David Trasbo

Dato : 14-01-06 19:36

Erik Ginnerskov skrev:

> Hvordan kan jeg få inkluderet parametrene til undersiderne i søgestrengen?
> Jeg har forsøgt at udvide søgestrengen med ' &
> Request.ServerVariables("?id") ', men det virker ikke.

Måske kan det kun gøres manuelt med:

?id=<% Response.Write Request.Querystring("id") %>

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. http://usenet.dk/netikette.

Fra : David Trasbo

Dato : 14-01-06 19:45

David Trasbo skrev:

> Måske kan det kun gøres manuelt med:
>
> ?id=<% Response.Write Request.Querystring("id") %>

Nej! Fandt noget. Du kan bruge nedenstående:

<form name="query" method="post" action="http://copyscape.com/?results">
<input type="hidden" value="http://<% =Request.ServerVariables("HTTP_HOST")
& Request.ServerVariables("URL") %>?<%
=Request.ServerVariables("QUERY_STRING") %>">

<input type="submit" value="Søg" title="Søg efter kopier på Copyscape">
</form>

Fandt det her: http://asp.stocholm.dk/servervariables.asp. (Rigtig god i
foretrukne/bogmærker.)

Fra : David Trasbo

Dato : 14-01-06 19:48

David Trasbo skrev:

> Nej! Fandt noget. Du kan bruge nedenstående:

[Snip]

Eller <% =Request.ServerVariables("HTTP_X_REWRITE_URL") %> til sidst, som
tager strengen med.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-01-06 17:00

David Trasbo wrote:

> Fandt noget. Du kan bruge nedenstående:
>
> <input type="hidden" value="http://<%
> =Request.ServerVariables("HTTP_HOST") &
> Request.ServerVariables("URL") %>?<%
> =Request.ServerVariables("QUERY_STRING") %>">

Både denne og dit næste forslag virker som ønsket, takker.

> Fandt det her: http://asp.stocholm.dk/servervariables.asp. (Rigtig
> god i foretrukne/bogmærker.)

.... hvor den straks er blevet lagt.

Erik Ginnerskov