requeste checkbox rigtigt
Fra : The Cuardian 0f Peac~

Dato : 13-01-06 18:11

jeg arbejder med et calculator script i øjeblikket

men jeg kan ikke få mit asp script til at valdidere mine
checkboxes ordentligt.

i html dokumentet hvor jeg intaster mine data viser den altid det
samme ligemeget hvad

i htmldokumentet bruges denne form attribute

method="get"

og disse checkbox tags

<input type="checkbox" name="navn på dem">

i asp scriptet bruges request form til at hente information om
checkboxene.

og if checkbox = true and checkbox 2 = false and checkbox 3 =
false then=

jeg har også lavet et if der forhindrer dem i at tage allesammen,
(hvorfor så ikke bruge radio) jo fordi nogle andre valgmuligheder
eksisterer og dem er der masser af... så hellere lave med minimum
checkboxes og radios, og i dette tilfæølde vil der være mindst
checkboxes.

Håber i kan hjælpe mig.

mvh
TC0P

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-01-06 19:04

On 13 Jan 2006 17:11:00 GMT, The Cuardian 0f Peace
<iambetterthanmew@gmail.com> wrote:

> [...]
>checkboxene.
>
>og if checkbox = true and checkbox 2 = false and checkbox 3 =

NB: Du kan ikke have en variabel med mellemrum i navnet (checkbox 2,
checkbox 3)

Hvordan kommer du fra Request.Form til variablen checkbox?

Det jeg mener er, at checkbox jo ikke i sig selv give værdien True
eller False, men den value, du har tillagt den (som er en
streng-variabel - eller Empty, hvis den ikke er valgt) - fx:

<form method="post">
<input type="checkbox" value="check" name="checkbox2">

Du kan så hente den med:

Dim strCheckbox2, blnCheckbox2
strCheckbox2 = Request.Form("checkbox2")
If strCheckbox2 = "check" Then
   blnCheckbox2 = True
Else
   blnCheckbox2 = False
End If

Hvis du bruger:
<form method="get">
skal du bruge
strCheckbox2 = Request.QueryString("checkbox2")

Hvis du vil checke, hvilken type det er, så:
Response.Write TypeName(strCheckbox2)

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Niels Henriksen

Dato : 09-02-06 01:29

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message
> [...]
>
> Du kan så hente den med:
>
> Dim strCheckbox2, blnCheckbox2
> strCheckbox2 = Request.Form("checkbox2")

Den måde jeg henter Checkboxe på er

strCheckbox2 = (request.form("checkbox2")="on")*-1

Så indeholder strCheckbox2 enten 1 eller 0. 1 hvis den er valgt. Det kræver
blot at value ikek bliver sat. Så bliver value automatisk sat til "on".

--
Niels Henriksen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-02-06 15:00

Niels Henriksen skrev:

> Den måde jeg henter Checkboxe på er
>
> strCheckbox2 = (request.form("checkbox2")="on")*-1

Hvad er grunden til at du ikke bare bruger den boolske værdi der
returneres i parentesen?

> Så indeholder strCheckbox2 enten 1 eller 0. 1 hvis den er
> valgt. Det kræver blot at value ikek bliver sat. Så bliver
> value automatisk sat til "on".

Man behøver ikke at bekymre sig om hvilken værdi der sendes, hvis
den ikke er vigtig:

   bolCheckbox2 = CBol(request.form("checkbox2") & "" <> "")

Her får man en boolsk variabel - sand hvis der er hak i boksen og
ellers falsk.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Niels Henriksen

Dato : 16-04-06 22:53

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Hvad er grunden til at du ikke bare bruger den boolske værdi der
> returneres i parentesen?

Fordi jeg i min databasen ikke bruger true/false, men 1 eller 0

> [...]
>
> bolCheckbox2 = CBol(request.form("checkbox2") & "" <> "")
>
> Her får man en boolsk variabel - sand hvis der er hak i boksen og

Den er også god... kan være jeg skal benytte dem fremover ;)

Fra : Jørn Andersen

Dato : 16-04-06 23:24

On Sun, 16 Apr 2006 23:52:53 +0200, "Niels Henriksen" <news@biggs.dk>
wrote:

>"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

>Fordi jeg i min databasen ikke bruger true/false, men 1 eller 0

Vær opmærksom på, at Ja/Nej (True/False) er den mindst
resource-krævende datatype.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Niels Henriksen

Dato : 17-04-06 07:54

> Vær opmærksom på, at Ja/Nej (True/False) er den mindst
> resource-krævende datatype.

Har du et link til det? Men det lyder rigtigt

Fra : Tom Jensen

Dato : 15-01-06 12:19

The Cuardian 0f Peace skrev:
> [...]
> eksisterer og dem er der masser af... så hellere lave med minimum
> checkboxes og radios, og i dette tilfæølde vil der være mindst

Når du bruger GET bliver data overført i URL, så du skal
bruge request.querystring for at hente dem.
Hvis du vil bruge request.form skal du bruge metoden POST

Med venlig hilsen

Tom Jensen
- Læs mere om asp og databaser her -
www.ffsoft.dk