Hjælp til rette gæstebog til en MySQL Data~
Fra : JLP

Dato : 13-01-06 13:41

Hej,

Jeg har en asp gæstebog som bruger Access er det sådan at jeg kan
få en til at hjælpe mig med at få den til at bruge MySQL istedet.
Jeg er ikke en ørn til sådan noget, så enhver hjælp vil blive
godt modtaget.!! Jeg har phpMyAdmin

Mvh
Jan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-01-06 14:08

JLP skrev:

> Jeg har en asp gæstebog som bruger Access er det sådan at jeg kan
> få en til at hjælpe mig med at få den til at bruge MySQL istedet.

Hvad er det for en gæstebog?
Hvilken version af MySQL skal den køre på?

Hvis det kun er ændringerne i databasen du skal have hjælp til,
finder du nok bedre hjælp i dk.edb.database.

I mange tilfælde er det letteste at finde en gæstebog der er
forberedt til den database (Access, MySQL, MSSQL, ...) og det
scriptsprog (asp, php, asp.net) man vil benytte.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : JLP

Dato : 13-01-06 15:50

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hvad er det for en gæstebog?
> Hvilken version af MySQL skal den køre på?

Det er v MySQL 4.0.26

> Hvis det kun er ændringerne i databasen du skal have hjælp til,
> finder du nok bedre hjælp i dk.edb.database.

Det er hjælp til at ændre hvad der skal ændres i selve gæstebogen og
opsætning af tabelen

> I mange tilfælde er det letteste at finde en gæstebog der er
> forberedt til den database (Access, MySQL, MSSQL, ...) og det
> scriptsprog (asp, php, asp.net) man vil benytte.

Det ville jeg være ked af at skulle, jeg har endelig fået den til at
se ud som den skal og fået udbygget den til at kunne lid mere.

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 13-01-06 16:33

On 13 Jan 2006 12:41:26 GMT, JLP <jl@home.dk> wrote:

> [...]
>få en til at hjælpe mig med at få den til at bruge MySQL istedet.
>Jeg er ikke en ørn til sådan noget, så enhver hjælp vil blive

Umiddelbart er det ret nemt - du skal blot oprette de samme tabeller i
din SQL database, og så ændre din connect string.

Havd er det for en gæstebog du bruger - alternertivt har jeg en der
kør på MySQL du kan få en kopi af.

Skriv hvsi du er interesseret - min mail er valid

Ulrik

Fra : JLP

Dato : 13-01-06 18:06

Ulrik Vadstrup wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Umiddelbart er det ret nemt - du skal blot oprette de samme tabeller i
> din SQL database, og så ændre din connect string.

Jeg har forsøgt følgende:

Jeg har forsøgt at ændre connection string fra:

strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver
(*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("/xxx.mdb")

til:

strDSN = "driver={MySql ODBC 3.51
Driver};server=xxx.xxx.xxx.xxx;database=xxx_email;uid=xxx_xxx;pwd=xxx;"

men så får jeg fejlen:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name too long

/gaestebog.asp, line 39

Line 39 i gaestebog er:

rs.Open strSQL, strDSN, 1

som jeg så har ændret til:

rs.Open strDSN, strSQL

Men så får jeg fejlen:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[MySQL][ODBC 3.51 Driver]Access denied for user: 'SELECT * FROM gaestebog
ORDER BY@web1.danhost.dk' (Using password: YES)

/gaestebog.asp, line 39

> Havd er det for en gæstebog du bruger - alternertivt har jeg en der
> kør på MySQL du kan få en kopi af.

Det er ikke nogen bestemt gæstebog, faktisk trode jeg ikke jeg kom til at
bruge den med efter at ha lavet det meste om opfylder den de krav jeg har
til den.

> Skriv hvsi du er interesseret - min mail er valid

Jeg vil meget gerne se om jeg kan få min til at virke med MySQL, hvis
ikke vil jeg gerne kigge på den :)

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 13-01-06 18:48

On 13 Jan 2006 17:05:59 GMT, JLP <jk@home.dk> wrote:

> [...]
>

>Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
>
>[MySQL][ODBC 3.51 Driver]Access denied for user: 'SELECT * FROM gaestebog

tempConn = "Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver}; Server=localhost;
Database=xxx; UID=xxx; PWD=xxx; Option=3"

og så.....

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "SELECT * FROM T_Guestbook WHERE (ID = 0)"
rs.Open strSQL, tempConn, adOpenKeyset, adLockOptimistic

Jeg kan ikke lige se hvor det præcist adskiller sig fra dit script.
Men prøv at lave noget der ligner, så tror jeg den er der.

Ulrik

Fra : JLP

Dato : 13-01-06 19:17

> [...]
> strSQL = "SELECT * FROM T_Guestbook WHERE (ID = 0)"
> rs.Open strSQL, tempConn, adOpenKeyset, adLockOptimistic

Hej Ulrik,

Nu kan jeg tilgå min gæstebog, men ikke skrive i den. Jeg får fejlen:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default
driver specified

/gb.asp, line 42

Line 42 er:

rs.Open strSQL, tempConn, adOpenKeyset, adLockOptimistic

Du får lige lidt mere kode, tror måske det er der den er gal:

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strSQL = "SELECT * FROM gaestebog WHERE (ID = 0)"

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 13-01-06 19:40

On 13 Jan 2006 18:16:35 GMT, JLP <jl@home.dk> wrote:

> [...]
> strSQL = "SELECT * FROM gaestebog WHERE (ID = 0)"
>
> rs.Open strSQL, tempConn, adOpenKeyset, adLockOptimistic

Jeg forstår ikke helt - du siger du ikke kan skrive i den ?

Men sætningen strSQL = "SELECT * FROM gaestebog WHERE (ID = 0)"
skriver jo ikke, men henter hvor ID=0

Du må lige prøve at forklare nærmere..?

Fra : JLP

Dato : 13-01-06 19:49

> [...]
> Jeg forstår ikke helt - du siger du ikke kan skrive i den ?
>
> Men sætningen strSQL = "SELECT * FROM gaestebog WHERE (ID = 0)"

Må jeg sende dig en mail med min kode, jeg vil helst ikke poste det hele her.

Fra : JLP

Dato : 14-01-06 23:09

JLP wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]

Jeg vil lige afslutte denne tråd og sige tak til Ulrik for hans velvilje.!! Men
jeg har valgt at droppe min gæstebog til fordel for en i PHP

Men jeg siger stadig tak for hjælpen.