Expected end of statement ?
Fra : Finn

Dato : 13-01-06 11:49

Fejltekst:
Expected end of statement
/ar/systemaktuelle2.asp, line 28, column 51

linjen
mit SQL kald ser således ud

Sql_kald = Sql_kald +" AND C7 = + Request.Form("statusfelt") +"

Det jeg forsøger er at hente data hvor C7 har den samme værdi som der står i
min formular. værdien i tabllen er mellem 0 og 6.
Fejlen ligger kun i del sidste del af mit kald = +" AND C7 = +
Request.Form("statusfelt") +" og det er syntax eller tegnsætningen det er
galt med. Men hvad ?

mvh Finn

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-01-06 11:55

Finn skrev:

> Sql_kald = Sql_kald +" AND C7 = +
> Request.Form("statusfelt") +"

Der er rod i dine anførselstegn.
Indsæt et anførselstegn efter "C7 =" og slet det sidste +" i
sætningen. Hvis C7 er et tekstfelt, skal du derudover have sat
anførselstegn omkring værdien - i sql-sammenhæng er det tegnet '
(apostrof) der skal bruges (Access er måske ligeglad, men andre
databaser er ikke).

Overvej evt. at benytte en editor der kan farvemarkere asp-kode.
Med farvemarkering er det meget hurtigt at opdage forkert placerede
anførselstegn.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Finn

Dato : 13-01-06 12:24

> Der er rod i dine anførselstegn.
> Indsæt et anførselstegn efter "C7 =" og slet det sidste +" i

' Sql_kald = Sql_kald +" AND C7<4" ' Dette virker
Feltet er en selection type og er en MS SQL2000

Denne sql virker:

Sql_kald = Sql_kald +" AND C7=" + Request.Form("statusfelt")

Tak for hjælpen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-01-06 14:04

Finn skrev:

> ' Sql_kald = Sql_kald +" AND C7<4" ' Dette virker
> Feltet er en selection type og er en MS SQL2000

Selection type? Den har jeg aldrig hørt om - hvad mener du med det?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Finn

Dato : 15-01-06 18:06

> Selection type? Den har jeg aldrig hørt om - hvad mener du med det?
> --
> Jens Gyldenkærne Clausen

Sorry for lidt lang svartid. Det svarer til <Select>...Option....

Men option ligger i en særlig menu, der hentes fra en tabel i databasen.
Selection er det navn som admintool til applikationen bruger

mvh Finn

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-01-06 19:51

Finn skrev:

> Sorry for lidt lang svartid. Det svarer til
> <Select>...Option....

Jo - sikkert i din applikation.

> Men option ligger i en særlig menu, der hentes fra en tabel i
> databasen. Selection er det navn som admintool til
> applikationen bruger

Givetvis - men selection eller selection type er bare ikke nogen
datatype i MSSQL 2000. Udformningen af din sql-sætning afhænger af
sql-datatypen - og ikke så meget andet.

--
Jens Gyldenkærne Clausen