Sende mail med oplysninger fra recordset
Fra : Ukendt

Dato : 12-01-06 17:50

Jeg bruger JMail til at sende en email med brugeroplysninger, samt de varer
brugeren ønsker at bestille.
Min kode ses nederst. Den øverste del for løkken virker fint, men når jeg så
skal have oplysningerne fra databasen går det galt. Jeg har et recordset der
indeholder produktid, antal osv. men hvordan skriver man det så det kommer
til at stå under brugeroplysningerne?

Jeg prøvede først med en do while løkke, der løb recordsettet igennem, men
det virkede ikke. Nogen der kan hjælpe mig på vej?

Mvh Zodiax

msg.body = "Navn: " & Request.Form("navn") & vbCrLf &_
"Adresse: " & Request.Form("adresse") & vbCrLf &_
"Postnummer: " & Request.Form("postnummer") & vbCrLf &_
"By: " & Request.Form("by") & vbCrLf &_
"Email: " & Request.Form("email") & vbCrLf &_
"Telefonnummer: " & Request.Form("telefon") & vbCrLf &_
vbCrLf &_

do
response.write rs("Antal")
response.write rs("produktnavn")
rs.movenext

Loop while not rs.EOF

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 12-01-06 18:05

"Zodiax" <guldpibesnabelahotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Min kode ses nederst. Den øverste del for løkken virker fint, men når jeg
> så skal have oplysningerne fra databasen går det galt.

Måske mangler du at hente dine data i databasen?

Hvis ikke, så prøv at se her:

http://www.asp-faq.dk/article/?id=45

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-06 19:25

Christian M. Nielsen skrev:

> Hvis ikke, så prøv at se her:
>
> http://www.asp-faq.dk/article/?id=45

Tak så fik jeg da en fejlbesked:
Microsoft VBScript compilation error '800a03ea'

Syntax error

/sendbestilling.asp, line 53

do
^------------------------------

Hele koden ser således ud:

[...]

response.write rs("Lampenavn")
rs.movenext
Loop while not rs.EOF

Hvis jeg sletter løkken og bare skriver:

response.write rs("Lampenavn") får jeg denne fejl:

Microsoft VBScript compilation error '800a0401'

Expected end of statement

/jm/sendbestilling.asp, line 54

response.write rs("Lampenavn")
---------------^Det er ret underligt??

Mvh Zodiax

Fra : terje

Dato : 12-01-06 20:21

Zodiax wrote:

> Tak så fik jeg da en fejlbesked:
> Microsoft VBScript compilation error '800a03ea'
>
> Syntax error

Prøv å fjerne den avsluttende " &_".

terje

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-06 21:21

"terje" <late@night.zz> wrote:
> Prøv å fjerne den avsluttende " &_".
>
> terje

Nu kommer der ingen fejl, men til gengæld bliver indholdet i recordsettet
bare skrevet på min asp side i steden for, og ikke i emailen?

Mvh Zodiax

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-01-06 02:38

On Thu, 12 Jan 2006 21:21:15 +0100, "Zodiax"
<guldpibesnabelahotmail.com> wrote:

>Nu kommer der ingen fejl, men til gengæld bliver indholdet i recordsettet
>bare skrevet på min asp side i steden for, og ikke i emailen?

Det er jo også det du be'r den om:
msg.body = "blabla bla ..."

do
response.write rs("Antal")
response.write rs("produktnavn")
rs.movenext
Loop while not rs.EOF

Prøv med:
msg.body = "blabla bla ..."

do
msg.body = msg.body & rs("Antal") & rs("produktnavn")
rs.movenext
Loop while not rs.EOF

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-06 16:23

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote:

> Prøv med:
> do
> msg.body = msg.body & rs("Antal") & rs("produktnavn")
> rs.movenext
> Loop while not rs.EOF

Selvfølgelig! Mange tak

Mvh Zodiax