hjælp - haster - græske skrifttegn til en ~
Fra : Lilli Ann

Dato : 12-01-06 13:11

Kære Alle.
Jeg prøver at lave en side til nogle videnskabsfolk. Det er en
formular der skal indsendes til mig. Der er et felt de skal
udfylde med teksten på det foredrag de skal holde til sommer. I
det foredrag er der nogle tegn, fx. sigma, ypsilon og pi. Jeg
har set et eksempel på et sted hvor man kan skrive sådant et
abstract(foredrag) med alle de skrifttegn jeg godt kunne tænke
mig.

https://mercury.faseb.org/meetings/2006/OxygenClub/abstract.htm#A
bstract

Jeg kan ikke stjæle siden, det ægrer mig virkelig. Er der nogen
der kan hjælpe mig med selv at lave noget lignende, jeg kan godt
finde ud af at lave feedbackformularen, men jeg kan ikke finde ud
af skrifttegnene.

Mange venlig hilsner fra Ann

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 12-01-06 13:56

Lilli Ann wrote:
> [...]
> har set et eksempel på et sted hvor man kan skrive sådant et
> abstract(foredrag) med alle de skrifttegn jeg godt kunne tænke

Der bruges da bare symbol-tegnsættet:

Det har desuden ikke noget med .asp at gøre.

--
Benny Nissen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-01-06 11:17

Benny Nissen skrev i asp-gruppen:

[om at skrive græske tegn på en webside]

> Der bruges da bare symbol-tegnsættet:

Det er en gammeldags og uhensigtsmæssig måde at skrive matematiske
tegn på.

Mange almindelige tegn kan skrives alene ved brug af html-entiteter
(fx &sigma;, &upsilon; og &pi;). Hvis man skal skrive egentlige
ligninger eller mere avanceret matematik, kan man benytte MathML -
der dog ikke er bredt understøttet i browserne (Mozilla/Firefox
understøtter det direkte, mens der findes plugins til IE).

Drejer det sig om primært om at lægge en foredragstekst på nettet,
kan man også lægge det som en PDF-fil - her er der bedre mulighed
for at bruge matematisk notation.

> Det har desuden ikke noget med .asp at gøre.

Helt korrekt. Jeg krydsposter med opfølgning til (mor)modergruppen
- dk.edb.internet.webdesign.

Krydspostet til 2 grupper, opfølgning (FUT) til:
Om FUT og X-FUT: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>

--
Jens Gyldenkærne Clausen