Rediger og gem
Fra : jeppe

Dato : 11-01-06 18:55

Dette her vil jeg mene er et læt spørgsmål... (håber jeg da)
Men syntes ikke og kunne få noget til at virke...

Ideen var at jeg brugte en .txt fil som "database" også men åbner
inholdet i en textbox og kan så ændre/rediger det man nu ville i
den også trykke på en knap der gemmer filen...

Jeg åbner det på denne simple måde?:

<%
Dim fso, f, filespec
filespec = Server.Mappath("database.txt")
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,2)
%>

Der efter laver jeg så en textbox og åbner "database.txt" i den
Sådan her:

<textarea rows="12" name="S1" cols="58">
<%
' Åbn filen til læsning og læs linie
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,1)
Response.write f.ReadLine
%>
</textarea>

Så er jeg ikke rigtig nået mere?
Fordi nu vil jeg så have det til at der kommer en knap som fx
hedder "gem" og så klikker man på den og det nye indhold bliver
gemt istedet for det gamle..

Hvordan laver jeg den gem knap -- hvis man altså kan gøre det
sådan :S
Hvis der er andre eller bedre måder vil jeg da meget gerne høre
dem :)

Håber i forstod og vil hjælpe mig
mvh Jeppe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : David Trasbo

Dato : 12-01-06 12:08

jeppe skrev:

> Håber i forstod og vil hjælpe mig

Jeg forstod og her er hjælpen:

Kig på disse to filer som fungerer sammen, hvis der bliver rettet lidt
filnavne osv. hist og her.

http://indexpage.dk/test/rediger.txt. Formularen.

http://indexpage.dk/test/gem.txt. Siden der gemmer.

Håber det kan bruges.

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. http://usenet.dk/netikette.

Fra : jeppe

Dato : 12-01-06 15:13

David Trasbo wrote:
> Jeg forstod og her er hjælpen:
>
> Kig på disse to filer som fungerer sammen, hvis der bliver rettet lidt
> [...]
Det kan det skam..
Rigtig mange gange tak :)