stop resten af et aspdokument
Fra : The Cuardian 0f Peac~

Dato : 10-01-06 13:46

hej html dk

jeg har brug for hjælp til et asp script jeg er i gang med at
lave.

if cha => 71 then
response.write "text"
kode
end if
resten af asp script

der hvor kode står skal jeg bruge en kommando der vil forhindre
resten af scriptet af køre

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : David Trasbo

Dato : 10-01-06 14:01

"The Cuardian 0f Peace skrev:

> hej html dk

Du er ikke på HTML.dk. Du er på Usenet.Det er en alt for udbredt
misforståelse. Se her: http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp.

[Snip: Kodeeksempel]

> der hvor kode står skal jeg bruge en kommando der vil forhindre
> resten af scriptet af køre

Du kan stoppe indlæsningen af hele ASP-dokumentet ved at skrive
"Response.End" i stedet for "kode".

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. http://usenet.dk/netikette.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-01-06 15:26

The Cuardian 0f Peace skrev:

> if cha => 71 then
> response.write "text"
> kode
> end if
> resten af asp script

David har allerede vist en mulig løsning. Et alternativ er at
flytte dit "end if", så betingelsessætningen (if cha => 71)
omfatter resten af dokumentet.

Response.End vil stoppe al udskrift til browseren - incl.
eventuelle oprydningskoder (luk databaseforbindelse etc) og incl.
rene html-koder der står efter sætningen.

Rykker man end if er det naturligvis bare den del af koden der
kommer ind i if-blokken der kan springes over.

Personligt foretrækker jeg Response.End til fejlfinding af sider -
og if-løkker el. lignende til mere færdige sider.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : The Cuardian 0f Peac~

Dato : 10-01-06 19:05

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> eventuelle oprydningskoder (luk databaseforbindelse etc) og incl.
> rene html-koder der står efter sætningen.

tak for hjælpen (alle sammen.) Det jeg skulle bruge den til var en
calculater der beregnede hvor mange våben man kunne købe ud fra et
vist antal beløb af penge... hvor cha >= 71 kommer ind er bonus
point... man får et bonuspoint per level som ville nedsætte priserne
(i %) jeg havde også forbindelsen i tankerne derfor besluttede jeg
mig for at bruge scriptet i en iframe for at opnå dynamik og
sikkerhed :) og det er også enkelt... håber det har kunnet hjælpe
med at give response.end nogle nye muligheder:)

de venligste hilsener TC0P

Fra : The Cuardian 0f Peac~

Dato : 10-01-06 19:05