vedhæftet fil med Jmail
Fra : Jesper F

Dato : 08-01-06 03:26

Jeg har Jmail til rådighed hos min udbyder og jeg forsøger at sende en
vedhæftet fil således:

Dim Jmail
Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ServerAddress = "websmtp.xxx.dk;websmtp.xxx.dk;mailrelay.xxx.dk"
JMail.Sender = "info@xxx.dk"
JMail.Subject = "test attachment"
JMail.AddRecipient "yyy@gmail.com"
JMail.Priority = 3
Jmail.AddAttachment "test.txt"
JMail.AddHeader "Originating-IP", Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
JMail.Body = "Teksten i emailen"
JMail.Execute
Set JMail = Nothing

Jeg troede ovenstående ville virke, hvis jeg havde en fil kaldet "test.txt"
i roden af mit webhotel.
Hvordan kan jeg sende en vedhæftet fil med Jmail ?

vh
Jesper

Fra : Torben Brandt

Dato : 08-01-06 04:19

Jesper F wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> i roden af mit webhotel.
> Hvordan kan jeg sende en vedhæftet fil med Jmail ?

Du skal bruge
Jmail.AddAttachment Server.MapPath("/test.txt")
hvis filen ligger i roden af dit webhotel.
Hvis filen ligger sammen med asp-filen, så kan du skrive
Jmail.AddAttachment Server.MapPath("test.txt")
men det vigtige (hvis noget er vigtigere end andet :) ) er Server.MapPath(..)

mvh Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper F

Dato : 08-01-06 12:07

> [...]
> Jmail.AddAttachment Server.MapPath("test.txt")
> men det vigtige (hvis noget er vigtigere end andet :) ) er

Perfekt! Tak for hjælpen.

Jesper

Fra : Jesper F

Dato : 08-01-06 12:15

> [...]
> Jmail.AddAttachment Server.MapPath("test.txt")
> men det vigtige (hvis noget er vigtigere end andet :) ) er

Ved du om det muligt at lave et HTML-dokument on the fly og så vedhæfte det?
Jeg synes jeg kan se i Jmail's dokumentation at man kan indtaste teksten i
den vedhæftede fil i selve argumentet, men kan man også indtaste html til en
vedhæftet fil den måde?

Fra : Jesper F

Dato : 08-01-06 16:15

> [...]
> Jmail.AddAttachment Server.MapPath("test.txt")
> men det vigtige (hvis noget er vigtigere end andet :) ) er

Jeg har det til at virke som html fil også nu. Tak for hjælpen.

Jesper