Dropdown menu
Fra : Claus Hvass

Dato : 05-01-06 17:12

jeg har en kalender hvor jeg kan vælge månederne via en dropdown
menu.
Nu ønsker jeg at udvide denne med en next og back knap, men koden
virker ikke.

input name="Button" type="button"
onClick="alert(this.form.spring.ListCount -1);" value="Forrige
måned" text="Back">
<select name="spring" style="font-size:10pt;
font-family:Verdana,tahoma,Arial;
"onChange="location.href=this.value;">
<%
// her er der lidt kode til at generede månederne

%>
</select>
<input name="Button" type="button"
onClick="alert(this.form.spring.ListCount +1);" value="Næste
måned" text="Next">

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-01-06 18:21

Claus Hvass skrev:

> Nu ønsker jeg at udvide denne med en next og back knap, men koden
> virker ikke.

Hvordan virker den ikke?

Får du javascriptfejl?
Får du asp-fejl?
Skifter kalenderen til en forkert måned eller skifter den slet
ikke?

Det er en god ide at fortælle lidt mere om hvad du har gjort og
hvordan det ikke virker - giv også gerne et link til din side.

Se evt. <http://asp-faq.dk/article/?id=41> og
<http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Claus Hvass

Dato : 05-01-06 21:44

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Hvordan virker den ikke?
>
> Får du javascriptfejl?
> Får du asp-fejl?
> Skifter kalenderen til en forkert måned eller skifter den slet
> ikke?

Kalenderen skifter slet ikke, det eneste hvad jeg kan se, er at der er
en fejl på siden: http://www.gtlb.dk/kalender/default.asp

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-01-06 23:20

Claus Hvass skrev i asp-gruppen:

[Jeg krydsposter med opfølgning til clientsidegruppen hvor
spørgsmålet hører hjemme. Bemærk at html.dk *ikke* understøtter fut
- find venligst selv dette indlæg i d.e.i.w.clientside]

> Kalenderen skifter slet ikke, det eneste hvad jeg kan se, er
> at der er en fejl på siden:
> http://www.gtlb.dk/kalender/default.asp

Du henviser til this.form - men du har ingen form.

Endvidere anvender du en "ListCount"-egenskab på spring - hvor har
du den fra?

Du skal kigge på selectedIndex - se evt. her:
<http://www.pageresource.com/jscript/jdropbox.htm>
X-Post über 2 Gruppen, FollowUp-To dk.edb.internet.webdesign.clientside
--
Jens Gyldenkærne Clausen