Simpelt spørgsmål: show next 15 i array
Fra : Nicolai Rugren Hanse~

Dato : 04-01-06 17:51

Hej alle!

Jeg har et meget simpelt spørgsmål, jeg håber en af jer gad
hjælpe med:
Jeg får gennem et array skrevet resultater fra en database ud,
men i stedet for af der bliver loop'et hele vejen igennem
databasen, vil jeg gerne have der kun bliver loop'et 15 gange, så
kun de første 15 resultater bliver vist, i stedet for hele
databasen.

Dette er slutningen af koden efter DB er udskrevet:

<%

Next 'iRowLoop

   oRS.close
   Set oRs = nothing
   Set oConn = nothing

%>

Håber nogen gider hjælpe...

Tusind tak,
Nicolai

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 04-01-06 18:06

On 04 Jan 2006 16:51:25 GMT, Nicolai Rugren Hansen
<mail@usefulpokertips.com> wrote:

> [...]
>databasen.
>
>Dette er slutningen af koden efter DB er udskrevet:

Den simple løsning er vel, at For-loopen stater med:
For i = 1 To 15

Men: Det er langt bedre at nøjes med at trække de værdier ud, du
faktisk skal bruge:
SELECT TOP 15 bla bla ORDER BY whatever

Og så behøver du ikke *loope* database-udtræk over i et array. Brug
getrows-metoden
arrMyResults = objRS.getrows

Good luck!

--