Løkke i UPDATE-formular
Fra : Peter

Dato : 03-01-06 11:52

Hej Alle

Jeg er ved at lave en formular til et ugeskema, hvor brugerne
bl.a. skal kunne opdatere tidsforbrug.

Skemaets data hentes fra Access og vises fx sådan her: <input
type='text' name='Opgave" & t & "'>, hvor t er en tæller (dvs. i
linje 1 kommer feltet til at hedde Opgave1 og i linje 2 kommer
det til at hedde Opgave2, etc.)

Skemaet opdateres ved UPDATE Opgaver SET Opgave='" &
request.form("Opgave1") & "'"...

Hvordan får jeg UPDATE-løkken til at ændre
request.form("Opgave1") til request.form("Opgave2")...

Mvh
Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tom Jensen

Dato : 03-01-06 18:41

Peter skrev:

> [...]
> request.form("Opgave1") & "'"...
>
> Hvordan får jeg UPDATE-løkken til at ændre
> request.form("Opgave1") til request.form("Opgave2")...

Du skal bruge en løkke til at opdatere med så du skal vide
hvad tælleren er nået til:

Antal = t
for t = 1 to antal
UPDATE Opgaver SET Opgave='" &
request.form("Opgave" & t & "") & "'"..
next

Med venlig hilsen

Tom Jensen
www.ffsoft.dk
- Læs mere om asp og databaser her -

Fra : Peter

Dato : 04-01-06 08:23

Tom Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Du skal bruge en løkke til at opdatere med så du skal vide
> hvad tælleren er nået til:
>
> Antal = t
> for t = 1 to antal
> UPDATE Opgaver SET Opgave='" &
> request.form("Opgave" & t & "") & "'"..
> next
>
> Med venlig hilsen
>
> Tom Jensen
> www.ffsoft.dk

Hej Tom

Perfekt! Jeg havde prøvet noget lign., men havde åbenbart ikke helt
gennemskuet syntaksen.

Tak for hjælpen.