W3C validering fejl.
Fra : Erik Thisted

Dato : 21-01-06 08:41

Bl.a. på min side:

http://home20.inet.tele.dk/buskelundhojen/ErikThisted/etoplysn.htm

får jeg følgende W3C-validering:
***
Error Line 2 column 12: there is no attribute "style".

lang="da">
***

Det er måske p.g.a. brug af store bogstaver. (Iflg. W3C)
Hvor er det jeg ikke må bruge dem?

Jeg synes fejlen er kommet efter jeg er begyndt at lave
'body'indstillingerne og begyndt at bruge 'em' til angivelse af
størrelser i .css.

Erik Thisted

Fra : Kurt Lund

Dato : 21-01-06 09:57

"Erik Thisted" <erik.thisted@webspeed.dk> skrev

> Error Line 2 column 12: there is no attribute "style".

> lang="da">

Du skal fjerne: style="direction: ltr;" fra dit html-tag, hvor det ikke er
tilladt. Du har det jo også allerede i dit body-tag. Hvorfor specificerer du
i øvrigt skriveretningen?

--
Kurt Lund

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-01-06 10:04

Erik Thisted wrote:
> [...]
>
> Jeg synes fejlen er kommet efter jeg er begyndt at lave
> 'body'indstillingerne og begyndt at bruge 'em' til angivelse af

style kan kun være attribut til et element, der er afkom af html.
Du skal pille den ud af dit html-element.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Erik Thisted

Dato : 21-01-06 10:38

Jørgen Farum Jensen skrev:
> Erik Thisted wrote:

> style kan kun være attribut til et element, der er afkom af html.
> Du skal pille den ud af dit html-element.

Tak for hjælpen begge to.
Jeg husker ikke at jeg har valgt det, men det har jeg vel.
Har tidligere prøvet at fjerne det i Nvu som jeg bruger.
Det fik jeg ikke lov til.
Nu fjernede jeg det i Notesblok. Så lykkedes det.
Jeg går de andre sider igennem på samme måde.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-01-06 15:26

Den 21-01-06 10.37 skrev Erik Thisted følgende:

> Jeg husker ikke at jeg har valgt det, men det har jeg vel.
> Har tidligere prøvet at fjerne det i Nvu som jeg bruger.

Hmm, det lyder specielt, Nvu gør meget ud af at lave valid kode. Jeg kan
da heller ikke eftergøre det her. Hvis jeg vælger at angive
skriveretning, placeres den i body-taggen. Og hvis jeg vælger at fjerne
angivelse af skriveretningen, fjernes den uden problemer.

Og hvis jeg indsætter koden manuelt i html-taggen, fjernes den helt
automatisk af Nvu.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte fotoalbum til hjemmesiden med JAlbum.

Fra : Erik Thisted

Dato : 21-01-06 18:52

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> angivelse af skriveretningen, fjernes den uden problemer.
>
> Og hvis jeg indsætter koden manuelt i html-taggen, fjernes den helt

På nogle sider er/var skriveretningen også med body-taggen. Der kunne
jeg godt slette den.
Måske er det sket ved at siderne her været åbnet i forskellige
programmer inden jeg valgte Nvu.