Hvad er galt?!
Fra : Christian Mohr

Dato : 20-01-06 21:57

Ok.. mit første indlæg på HTML.dk

lige på og hårdt..

Hvad er galt med denne side (i FF)

http://217.61.124.131/elevweb/chmo080387/index.htm

- i IE virker den upåklageligt..

Det er min hjemmeside til skolebrug, så tag jer ikke af diverse
ligegyldigheder - og slet ike det grimme billede på forsiden :S
:)

/håber i kan hjælpe

Christian Mohr

Ps. jeg vil ikke kunne se svarene på mit spørgsmål i den følgende
ude - først lørdag.. og kan godt se dem til og med i morgen
aften.. (Athen på studietur :) )

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : M

Dato : 20-01-06 22:08

>Hvad er galt med denne side (i FF)

Hej Christian

Verden er hård, når det kommer til browsere. For at de skal se ens ud,
kræver det er du overholder html standarden. Flg. link vil fortælle
dig hvilke fejl du har på din startside:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2F217.61.124.131%2Felevweb%2Fchmo080387%2Findex.htm

Start med at tilføje flg. i toppen af dine filer, de vil reducere
fejlene! Denne linie fortæller browseren hvilket sprog du har skrevet
siden i!

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

-M

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-01-06 22:28

Christian Mohr skrev:

> Ok.. mit første indlæg på HTML.dk

Velkommen i gruppen. Vær opmærksom på at du skriver i en
nyhedsgruppe der ikke er en del af html.dk - se evt. siden her:
<http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>

> Hvad er galt med denne side (i FF)
>
> http://217.61.124.131/elevweb/chmo080387/index.htm

Start med at validere koden på siden. Der er en del fejl i dit
rammesæt.

Se evt. forklaringen her: <http://www.html-faq.dk/1005.asp> og her
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>.

Det vil også være en god ide hvis du fortæller hvad det er der ikke
virker på siden.

> - i IE virker den upåklageligt..

Det er måske fordi du kun har kigget på siden i IE mens du lavede
den...

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kurt Lund

Dato : 21-01-06 10:06

"Christian Mohr" <mohr87@hotmail.com> skrev:

> [...]
>
> Det er min hjemmeside til skolebrug, så tag jer ikke af diverse
> ligegyldigheder - og slet ike det grimme billede på forsiden :S

Du har fået gode svar om validering, men den aktuelle fejl vedr.
baggrundsfarven finder du i dit stylesheet.
Fjern html-kommentarkoden.

--
Kurt Lund

Fra : Christian Mohr

Dato : 21-01-06 14:14

Tak for svarene (glemte at se på tidspunkterne, så ved ikke om det
var hurtige svar;) )

men som Kurt skriver, så er det baggrundfarven der ikke helt
fungerer som l*rtet skal!!

der er sikkert kæmpe mange andre fejl, men jeg har faget en gang om
ugen, så det er begrænset hvad der bliver lagt op på den..

og ang. frameset - så ved jeg godt, at de to
<frameset>-starter-tingeling-ting skal stå øverst samlet - det var
mere et forsøg.. - en det skal man jo så ikke gøre ;)

jeg sætter en gang www.w3.org-link ind på siderne (kan det ligge i
Css-filen, så man slipper for at skrive det på hverf side?!

jeg har også et andet sprøgsmål:

under mine projekter> projekt 2> Software og Hardware:

Jeg har lavet en et klikbart billede (v.h.a. usemap,) så man kan
trykke på de forskellige dele, og så er det så meningen, at den
længere nede på siden, skal vise hvad man har trykket på.
Det skal den gøre i den tabel, hvori der står "info." hvor'n dælen
gør man det?! - sidder med siden hjemme på min egen comp også, og
prøver <div id="info"> info </div> - men så er mit(ne) problem(er):
hvor skal div'en stå og er det overhovedet rigtigt at bruge <div

/på forhånd tak

christian

ps. undskyld jeg er så skide besværlig ;)