Hjælp! menu skal åbne i en "iframe"
Fra : Sally

Dato : 20-01-06 15:24

- jeg har nu brugt det meste af dagen på at rode med at få mine
menu links til at åbne i en "iframe" på min hjemmeside,.
jeg kan sagtens lave menuen og en "iframe" men når jeg skal
linke, menuen til at åbne sider i "iframe" går det galt,. jeg har
hørt man skal bruge target i html koden og navngive "iframe" og
det har jeg også gjordt men kan alligevel ikke få det til at
virke!

så hvis der er nogen der kan vise mig den kode jeg skal bruge og
hvilken rækkefølge tingene i koden skal stå ville det vare en
stor hjælp!

på forhånd tak for hjælpen ;)

(har desværre ikke noget link jeg kan sende med da min hjemmeside
ikke er oprettet i nu)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-01-06 16:09

Sally skrev:

> [...]
> hørt man skal bruge target i html koden og navngive "iframe" og
> det har jeg også gjordt men kan alligevel ikke få det til at

Hvordan har du navngivet din iframe? (det skal være med name="xxx")

Bruger du samme versalering i name og target (der er forskel på
store og små bogstaver i rammenavne)

Iframe:
<iframe name="minramme" src="minfil.html" width="300" height="500">
Din browser mangler iframe-understøttelse - kig <a
href="minfil.html">her</a>.</iframe>

Link til iframe:

> (har desværre ikke noget link jeg kan sende med da min hjemmeside
> ikke er oprettet i nu)

Ovenstående kan måske afhjælpe problemet, men ellers er det en god
ide at oprette siden online. Få evt. en gratis side på www.frac.dk
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-06 16:48

"Sally" <Mushii_38@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hørt man skal bruge target i html koden og navngive "iframe" og
> det har jeg også gjordt men kan alligevel ikke få det til at

Du kunne alternativt kigge på Erik's artikler om at inkludere filer frem for
at bruge en iframe.

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp

Carsten Sørensen

Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk