Mailform
Fra : Jørgen Chr. Larsen

Dato : 19-01-06 23:09

Hej

Jeg stød på et lille problem når jeg vil lave en mailform på et website.

Kan det passer at der er sket ændringer i standarden der gør at man ikke kan
sende emails til en mailserver udenfor ens webhotel.

Problemet er opstået da der ikke er tilknyttet et email til mit webhotel, da
jeg ikke har behov for det. Derfor er jeg nød til at anvende et script på
et fra et andet webhotel, men så får jeg besked på at det ikke kan anvendes
udenfor dets webhotel....

Men det har virket tidligere.....

Nogle gode forslag

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 19-01-06 23:14

"Jørgen Chr. Larsen" <jclarsen@dansk-metalrens.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan
> sende emails til en mailserver udenfor ens webhotel.

- der er i al fald mange, der gør det. Det må da være et meget billigt
webhotel, der ikke tilbyder en e-mail ...

ras

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-01-06 00:02

"rasmus.carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> skrev:

>- der er i al fald mange, der gør det. Det må da være et meget billigt
>webhotel, der ikke tilbyder en e-mail ...

Og selvom, der ikke er tilknyttet en e-mail, så bør man da kunne
bruge en cgi mailform eller phaspmail.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 20-01-06 00:06

> Og selvom, der ikke er tilknyttet en e-mail, så bør man da kunne
> bruge en cgi mailform eller phaspmail.

- mjae ... på mit kan jeg ikke heller ikke sende til andre adresser, end
dem, der er tilknyttet webhotellet.

ras

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-01-06 00:22

rasmus.carlsen skrev:

> - der er i al fald mange, der gør det. Det må da være et meget billigt
> webhotel, der ikke tilbyder en e-mail ...

Unoeuro tilbyder ikke udgående mailserver.

--
Bertel

Fra : jopa

Dato : 20-01-06 00:31

Bertel Lund Hansen skriblede bla:

> Unoeuro tilbyder ikke udgående mailserver.

Det er såmænd ikke unormalt at bruge sin udbyders SMTP server.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-01-06 00:42

jopa skrev:

> Det er såmænd ikke unormalt at bruge sin udbyders SMTP server.

Øh næ, men hvorfor siger du det? Jeg nævnte såmænd blot Unoeuro
som et eksempel på en billig og populær udbyder der ikke har
udgående mailserver.

(Min udbyder tvinger mig faktisk til at sende via deres
mailserver)

--
Bertel

Fra : Benny Andersen

Dato : 20-01-06 10:27

> Kan det passer at der er sket ændringer i standarden der gør at man ikke kan
> sende emails til en mailserver udenfor ens webhotel.
I sin simpleste form, er det ikke muligt at lukke af. Requestet fra
brugerens computer er uden relation til hvor websiden er hentet fra.

Så - der må være nogen cookies indblandet. Hvis det er lavet godt bærer
cookien præg af spottet action value i formtag.

> Problemet er opstået da der ikke er tilknyttet et email til mit webhotel
email tilknyttet webhotel (pop kasse) og en formmail er to forskellige
ting. Jeg fik engang en formmail (html eksempel, hvor action i formtag lå
på webhotellet domæne) ved at ringe et webhotel op. (Jeg var kunde der)

Benny Andersen