et bogstav for meget - men ikke i koden!
Fra : rasmus.carlsen

Dato : 19-01-06 22:33

Hej venner,

http://www.copenhagenchess.dk/kurser/kurser.shtml er der et "g" for meget
.... det står ikke i kildekoden. Hvordan er det mon havnet der?

(jo - I kan sagtens finde det)

ras

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-01-06 22:49

rasmus.carlsen skrev:

> På http://www.copenhagenchess.dk/kurser/kurser.shtml er der et
> "g" for meget ... det står ikke i kildekoden. Hvordan er det
> mon havnet der?
>
> (jo - I kan sagtens finde det)

Det tog nu lidt tid - eftersom g'et slet ikke vises i min
standardbrowser (Firefox). Skifter man til IE, dukker g'et til
gengæld op i bunden.

Jeg kan ikke umiddelbart se hvorfor, men du har nogle fejl i din
html-kode - start med at få dem rettet og se om det afhjælper
problemet.
Se evt. forklaringerne her: <http://www.html-faq.dk/1005.asp>
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 19-01-06 23:03

> Det tog nu lidt tid - eftersom g'et slet ikke vises i min
> standardbrowser (Firefox). Skifter man til IE, dukker g'et til
> gengæld op i bunden.

- heh! Det havde jeg ikke lige tænkt på. Har tjekket i Opera og ser intet
alvorlogt. Hvordan virker siden i FireFOX?

> Jeg kan ikke umiddelbart se hvorfor, men du har nogle fejl i din
> html-kode - start med at få dem rettet og se om det afhjælper
> problemet.

- en lille fejl havde sneget sig ind og er nu rettet. De øvrige er jo fejl i
et link, som jeg har indsat ud af huset. Kan man fixe det på en smart måde?

ps: g'et forsvandt ikke ...

ras

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-01-06 23:37

rasmus.carlsen skrev:

> - heh! Det havde jeg ikke lige tænkt på. Har tjekket i Opera
> og ser intet alvorlogt. Hvordan virker siden i FireFOX?

Som i Opera.

> - en lille fejl havde sneget sig ind og er nu rettet.

Hm - der er stadig fejl når jeg tjekker.

Line 176 column 4: end tag for "DIV" omitted, but its declaration
does not permit this

Det er blandt de mere alvorlige fejl - prøv at få den væk også.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 19-01-06 23:48

> Som i Opera.

- det kan jeg vist godt leve med ...

> Hm - der er stadig fejl når jeg tjekker.
>
> Line 176 column 4: end tag for "DIV" omitted, but its declaration
> does not permit this

- doh hvor er jeg træt og dum ... retter fejlen men uploader den forkerte
til ... men g'et er der stadig.

- på en anden side får jeg denne fejl:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.copenhagenchess.dk%2Fkurser%2Fkursus_FS06EL002.shtml&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline

Hvordan hulan fikser jeg det?

ras

Fra : Michael Haase

Dato : 19-01-06 23:56

rasmus.carlsen skrev dette den 19-01-2006 23:47:

> - på en anden side får jeg denne fejl:
> [...]
Du skifter tegnet ud med &hellip; så skulle de fejl være fikset.

--
Michael Haase

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 20-01-06 00:00

"Michael Haase" <micvans@netscape.invalid> skrev i en meddelelse
> Du skifter tegnet ud med &hellip; så skulle de fejl være fikset.

- ok tak det prøver jeg ... men det er sgu da underligt, at det giver en
fejl
rs

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 19-01-06 23:01

rasmus.carlsen wrote:
> Hej venner,
>
> På http://www.copenhagenchess.dk/kurser/kurser.shtml er der et "g"
> for meget ... det står ikke i kildekoden. Hvordan er det mon havnet
> der?
> (jo - I kan sagtens finde det)
>
> ras

Jeg ved ikke hvad andre gør, men jeg gider ikke gætte gåder, hvor er det du
mener du har et bogstav der ikke skal være der?

Nåh, nederst på siden og det er ikke blot et "g" men et også et liniskift
for meget. Filen hedder *.shtml, såeeeh - problemet ligger nok i en
inkluderet fil. Skak og mat

Det interessante er her, hvor fra det stammer, man kunne gætte på at den
indlejrede fil er i utf format som måske ikke bliver vist, fordi resten er i
standard ascii?

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg
--
Det er brugeren der bestemmer
http://www.ronnenberg.dk/webaccessibility/

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 19-01-06 23:16

"Johnny Winther Ronnenberg" <johnny.winther@XYZtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:43d00c38$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg ved ikke hvad andre gør, men jeg gider ikke gætte gåder, hvor er det
> du mener du har et bogstav der ikke skal være der?

- årh hvad! Det skal da ikke være helt nemt!

> Nåh, nederst på siden og det er ikke blot et "g" men et også et liniskift
> for meget. Filen hedder *.shtml, såeeeh - problemet ligger nok i en
> inkluderet fil. Skak og mat

- heh nemmerlig. Men problemet er "pludseligt" opstået ...

> Det interessante er her, hvor fra det stammer, man kunne gætte på at den
> indlejrede fil er i utf format som måske ikke bliver vist, fordi resten er
> i standard ascii?

- den inkluderede fil har efternavnet .inc ... utf, ascii er ukendte ord for
mig. hvad betyder det?

ras

Fra : Christoffer

Dato : 19-01-06 23:44

"rasmus.carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Johnny Winther Ronnenberg" <johnny.winther@XYZtdcadsl.dk> skrev i en
> meddelelse news:43d00c38$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> - årh hvad! Det skal da ikke være helt nemt!

G'et ligger sig til linket Kursusbeskrivelse og tilmelding så jeg vil gå ud
fra du skal have fat i den fil?

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 19-01-06 23:52

"Christoffer" <hjeir@motherdk.dk> skrev i en meddelelse

> G'et ligger sig til linket Kursusbeskrivelse og tilmelding så jeg vil gå
> ud fra du skal have fat i den fil?

- ja det skulle man tro, men sådan er det ikke. Se selv i kildekoden ... der
er ikke noget "g" ... men det sidste bogstav i "det rigtige link" er jo et
"g". Som om det går igen .. måske et spøgelse?

<h4>info - Chessbase</h4>

<h3>Igang med Chessbase</h3>

indtroduceres du til
programmet og lærer de grundlæggende funktioner at kende.<br />

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 20-01-06 00:34

rasmus.carlsen wrote:
> [...]
> meddelelse news:43d00c38$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> - den inkluderede fil har efternavnet .inc ... utf, ascii er ukendte

Det betyder at filen måske har et fil format som IE ikke håndterer specielt
godt.

Åben den inkluderede fil i notepad. Væg gem som -> alle filer og ansi
(nederst).

Så bør filen være i standard ascii som IE godt forstår og det burde virke.
For en sikkerheds skyld prøv også det samme med filen i højre kolonne, det
kan også være i bunden af den problemet er.

Hvis det ikke virker, så send filen og alle inkluderede filer til mig, så
tager jeg et kig på det i morgen. (fjern xyz)

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : rasmus carlsen

Dato : 20-01-06 11:27

"Johnny Winther Ronnenberg" <johnny.winther@XYZtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:43d021ee$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det betyder at filen måske har et fil format som IE ikke håndterer
specielt
> godt.

- det har u aldrig givet problemer før ...

> Åben den inkluderede fil i notepad. Væg gem som -> alle filer og ansi
> (nederst).

- det prøver jeg

> Så bør filen være i standard ascii som IE godt forstår og det burde virke.
> For en sikkerheds skyld prøv også det samme med filen i højre kolonne, det
> kan også være i bunden af den problemet er.

- ligger i samme inc-fil

> Hvis det ikke virker, så send filen og alle inkluderede filer til mig, så
> tager jeg et kig på det i morgen. (fjern xyz)

- hvor er du flink!

ras

Fra : Thomas gade

Dato : 20-01-06 23:33

rasmus.carlsen wrote:

>Hej venner,
>
>På http://www.copenhagenchess.dk/kurser/kurser.shtml er der et "g" for meget
>... det står ikke i kildekoden. Hvordan er det mon havnet der?
>
>(jo - I kan sagtens finde det)
>
>ras

Det ser ud til at det er din css formatering der skaber problemet.

Hvis du fjerner float:left; på .andetindhold forsvinder det ekstra g.

Hvad det så helt præcis er der konflikter ved jeg ikke.

Mvh Thomas

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 21-01-06 16:52

"Thomas gade" <placeit-fjern-@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Det ser ud til at det er din css formatering der skaber problemet.
>
> Hvis du fjerner float:left; på .andetindhold forsvinder det ekstra g.

- ok tak det vil jeg prøve (men så går der sikkert noget andet galt)

> Hvad det så helt præcis er der konflikter ved jeg ikke.

- ej heller jeg.

ras

Fra : JB

Dato : 21-01-06 16:24

> [...]
>
> På http://www.copenhagenchess.dk/kurser/kurser.shtml er der et "g" for
> meget ... det står ikke i kildekoden. Hvordan er det mon havnet der?

Hej Rasmus
Jeg har reduceret din html-kode og lavet en udgave der skal vise en tekst
éen gang, men viser den 2 gange (IE).

Løsningen er:
enten:
fjern alle <!-- -->

eller
fjern FLOAT: left; fra .andetindhold

Jeg får fejlen i IE, men ikke i Firefox
Ingen fejl ved validering.

Er der nogen der har andre browsere der viser forkert ?

http://www.dancam.dk/chess.htm

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fdancam.dk%2Fchess.htm

Mvh
JB

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 25-01-06 23:12

"JB" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Løsningen er:
> enten:
> fjern alle <!-- -->
>
> eller
> fjern FLOAT: left; fra .andetindhold

- jeg indstatte to gange <br> i bunden af siden og det kunne det fæle "g"
ikke lide, så det stak af og er nu helt væk. Mystisk

ras