Hjælp til HTML kode !!!
Fra : Brian Mathiassen

Dato : 18-01-06 13:07

Hej NG

Jeg er total nybegynder i html koder. Alene "HTML" sproget er mig ukendt, så
jeg håber mit spørgsmål er forståeligt !

Jeg er i gang med at lave en email formular, som skal virke som en online
tilmeldings ting. Det er meningen at man skulle tilmelde sig flere
aktiviteter.

Det har lykkes mig at leve formularen, men mit problem er når jeg modtager
formularen i min email. Så kan den ikke skille de forskellige aktiviteter
ad.

fx tilmelding til aktiviteter som jeg ønsker at deltage I:

"tur til sahara" med "taxa ud kl. 1900" og "selvtrans hjem"
så ønsker jeg også at deltage i:
"bowling turen" med "taxa ud kl. 18.00" og "taxa hjem kl. 21.00"

Alt dette virker fint i selv tilmeldings delen. Men når jeg modtager mailen
i min mail, så skille den som nævnt ikke tingene helt ad.

Det skriver fx.
Tur til: Sahara, bowling
Taxa ud, hjem Klokken 19.00, 18.00, 21,00
Selvtrans hjem

Og det er jo ikke lige til at bruge. (jo så længer der kun er 2 aktiviteter,
kan man gætte sig til det. Men er der 8 aktiviteter, med diverse transport
muligheder, så bliver det svært at skille ad.

Så mit spørgsmål er:

Kan man, med en HTML kode sørge for at den mail jeg modtager fra formularen,
er skilt i de forskellige aktiviteter, så min mail kunne komme til at se
sådan her ud.

ex
Sahara ture
Taxa ud kl.. 1900
Taxa hjem kl.. 21.30
-------------------
Bowling
Selvtrans ud
Taxa hjem

Håber min problemstilling er til at forstå

Jeg her vedlagt et link, så I kan se formularen. I er velkommen til at prøve
at udfylde formularen, og trykke på send, så kan i ved selvsyn se problemet,
på den side der kommer op.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Link til formularen:
http://www.brianm.dk/Krum/HTML%20Med%20rammer.htm

Med Venlig Hilsen

Brian Mathiassen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-01-06 13:35

Brian Mathiassen wrote:
> Hej NG
>
> Jeg er total nybegynder i html koder. Alene "HTML" sproget er mig ukendt, så
> jeg håber mit spørgsmål er forståeligt !

Dit spørgsmål er forståeligt nok, men du kommer ikke gruelig
langt, hvis du ikke lærer dig noget grundlæggende html.

Din formular er tydeligvis lavet i et eller andet Microsoft
program og er så fyldt med fejl og Microsoft specifik kode,
at man tror det er løgn.

Mit bedste råd til dig er at smutte ned på biblioteket og
låne en bog om HTML for begyndere, jeg er ubeskeden nok til
at tro, at min egen "Webdesign - illustreret håndbog", 2. udgave,
er den bedste du kan finde.

Kapitel 5 har svaret på alle dine problemer.

Med venlig hilsen
Jørgen Farum Jensen
www.webdesign101.dk

PS - bogen kan også købes i boghandelsen

Fra : Brian Mathiassen

Dato : 18-01-06 13:44

Hej Jørgen.

Det er lavet i Publisher,

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Dit spørgsmål er forståeligt nok, men du kommer ikke gruelig
> langt, hvis du ikke lærer dig noget grundlæggende html.

Du har fuldstændig ret. Det burde jeg gøre

> Din formular er tydeligvis lavet i et eller andet Microsoft
> program og er så fyldt med fejl og Microsoft specifik kode,
> at man tror det er løgn.

Igen har du ret, det er lavet i Publisher.

> [...]
> er den bedste du kan finde.
>
> Kapitel 5 har svaret på alle dine problemer.

Det vil jeg gøre. Mange tak for svaret.

Brian

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 18-01-06 19:09

Brian Mathiassen wrote:
> Hej Jørgen.
>

> Det er lavet i Publisher,

Version 11 der er lig med Office 2003 og Publisher er ikke blevet bedre til
at lave hjemmesider snarere tværtimod. Det er og har altid været, det efter
min mening suverænt værste program i verden til at lave hjemmesider i.. Den
nye version bruger samme engine som de øvrige Office programmer og de kan
heller ike lave hjemmesider de kan gemme i html format og siderne virker kun
i IE og kræver i de fleste tilfælde at man har den rigtige version af Office
pakken installeret for at virke.

Så det er ikke det rigtige valg, hvis du har adgang til Publisher så har du
sikkert også adgang til FrontPage så brug det istedet.

En simpel løsning på dit problem ville være at bruge forskellige formularer
til hvert arrangement. Det vil efter min mening også give et bedre oveblik
når man modtager de emails for så kan man sortere dem og placere dem i hver
sin mappe efter arrangement.

Jørgen Farum vil gerne have lidt bilioteks penge på kontoen men jeg
syntes du skal købe den, hvis du har behovet for en håndbog. Men tag en tur
forbi www.hjemmesideskolen.dk inden du smider penge ud på bøger, for der
finder du svar på flere spørgsmål, end du kan finde ud af stille som
begynder

Hvis du ikke lige kan finde hvad du søger, så brug søgefeltet

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Det er brugeren der bestemmer
http://www.ronnenberg.dk/webaccessibility/

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-01-06 19:22

Johnny Winther Ronnenberg wrote:

> Jørgen Farum vil gerne have lidt bilioteks penge på kontoen men jeg
> syntes du skal købe den, hvis du har behovet for en håndbog. Men tag en tur

Tak for den bemærkning, Johnny.

Mht bibliotekspenge - ja de er også rare, men man får nu
ikke per udlån, men ud fra hvor mange bøger, der findes
på bibliotekerne, ganget med antallet af sider i de bøger.

Med venlig hilsen

Jørgen Farum Jensen
www.webdesign101.dk

..

Fra : Brian Mathiassen

Dato : 20-01-06 11:40

Hej igen

Så har jeg bestilt bogen Webdesign på mit lokal bibliotek, og hjemkøbt Front
Page 2003. Så må jeg i gang med at læse og lege med den nye udgave af Front
page

Vender stærkt tilbage, hvis jeg får mere behov for hjælp.

Jørgen og Johnny, tak for hjælpe

Brian

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 20-01-06 14:49

Brian Mathiassen wrote:
> [...]
> Page 2003. Så må jeg i gang med at læse og lege med den nye udgave af Front

Det er to så modsatrettede handlinger, som man
sjældent kommer ud for.

Lad mig sige det så stærkt, at det ikke er til at misforstå:

*Du kan ikke bruge Front Page til at lave hjemmesider med*

Det står der også i bogen, omend lidt mere diplomatisk udtrykt.
Jeg håber for dig at du kan få dine penge tilbage.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-01-06 15:41

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Lad mig sige det så stærkt, at det ikke er til at misforstå:
>
> *Du kan ikke bruge Front Page til at lave hjemmesider med*

Det er noget vrøvl - også selv om man underforstår "gode" eller
"valide" hjemmesider hvor der bare står "hjemmesider.

Frontpage har med rette fået mange hug fordi det har genereret
problematisk kode i stor stil. Der har både været problemer i
forhold til standardunderstøttelse (ikke valid kode), og i forhold
til browsersupport (ting der kun virker i IE).
Yderligere har programmet haft ry for at ændre i eksisterende kode
hvis man åbner en fil fra et andet program - noget der i uheldige
tilfælde kunne ødelægge filen helt (jeg har selv haft fornøjelsen i
forbindelse med asp-filer)

Men... - der er altså gigantisk forskel på Frontpage 97/2000 og
Frontpage 2003 - ikke mindst med hensyn til
valideringsmulighederne. FP 2003 er født med en "accessibility
checker" der bl.a. kan validere kode i forhold til W3-standarder og
WCAG. Det har også langt bedre understøttelse af css end tidligere
versioner. Der skal nok stadig være problematiske ting i Frontpage,
men i mine øjne er det ikke rimeligt at bruge tidligere versioners
elendigheder til at rakke en ny version ned med.

Jeg skal dog også tilføje at jeg ikke selv har afprøvet FP 2003 -
mine kommentarer bygger på de specifikationer der er angivet for
programmet, samt kommentarer fra folk der kender programmet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen