Uønsket linjeskift...
Fra : Jeppe Christensen

Dato : 13-01-06 21:32

Fra : jopa

Dato : 13-01-06 22:13

> Hejsa med dig
>
> Håber i kan løse mit problem

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 14-01-06 18:21

I know...

Men ville bare høre om jeg ikke kunne få det til at stå på samme
linje selvom det ser sådan her ud:

mvh- Jeppe Christensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-01-06 18:24

Jeppe Christensen wrote:

> Men ville bare høre om jeg ikke kunne få det til at stå på samme
> linje selvom det ser sådan her ud:

dig</p>

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 14-01-06 18:28

> dig</p>

Okay...

Men hvis der f.eks. står:

Kommer der også et uønsket linjeskift mellem det der står i <p></p> også min
select box.

Leder efter en måde jeg kan style min <p></p> så den også kan stå på samme
linje som andre ting...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-01-06 00:02

Jeppe Christensen skrev:

> Men hvis der f.eks. står:

Hvis du vil have teksten til at høre sammen med din select, så læg
select-elementet ind i p:

Hvis du vil gøre det endnu bedre, kan du lægge visninger ind som en
label (når man klikker på teksten vil selectboksen så automatisk
blive aktiveret):

   <label for="visninger">Visninger:</label>
   <select id="visninger" name="visninger">
       <option>...
   </select>

> Leder efter en måde jeg kan style min <p></p> så den også kan
> stå på samme linje som andre ting...

Du kan bruge display: inline - men overvej først om det ikke er
bedre at ændre html-koden.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 15-01-06 15:44

Okay... har stadig et lille problem....

På denne side: gie04-05.dk/galleri

Vil jeg gerne have at Visninger pr. side og Vælg galleri står på samme
linje. Men Visninger pr. side skal stadigvæk være højre stillet.

Min gode ser således ud:

align="right">Visninger pr. side:</i><select name="shows"><option

Har prøvet at sætte display: inline; på men så ignorer den bare mine
align settings.

Håber i kan hjælpe mvh. Jeppe

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-01-06 16:05

Jeppe Christensen skrev:

>Vil jeg gerne have at Visninger pr. side og Vælg galleri står på samme
>linje. Men Visninger pr. side skal stadigvæk være højre stillet.

Sæt en passende margin-left på.

så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-01-06 15:59

Jeppe Christensen skrev:

> Okay... har stadig et lille problem....

Hvem svarer du og hvad svarer du på?
(hint - læs gerne min signatur)

> På denne side: gie04-05.dk/galleri
>
> Vil jeg gerne have at Visninger pr. side og Vælg galleri står
> på samme linje.

Start med at validere siden. Du har bl.a. en forkert indlejring af
i og p.

Mth. opdelingen, vil det letteste være at bruge to tabelceller i
hovedet (lige som du gør i kroppen af tabellen). Drop colspan=2, og
sæt text-align: right på den højre celle.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-01-06 16:32

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Start med at validere siden. Du har bl.a. en forkert indlejring af
>i og p.

Studsede jeg også over, men validatoren siger ingen fejl.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-01-06 16:20

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Sæt en passende margin-left på.

Er det ikke en lidt usikker løsning - hvis fontstørrelsen ændres,
eller hvis teksten fx vises med erstatningsskrift hos en bruger,
vil sådan en indrykning let blive grim (enten ombrydes der til en
ny linje eller også er der for meget luft til højre for select-
boksen).

Siden er i forvejen oprettet som en tabel, så det hurtigste er at
fjerne den cellesamling (colspan=2) der er lavet for oven, og så
højrestille cellen med visninger.

En løsning uden tabeller kunne være at anvende float.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 15-01-06 17:03

> Siden er i forvejen oprettet som en tabel, så det hurtigste er at
> fjerne den cellesamling (colspan=2) der er lavet for oven, og så
> højrestille cellen med visninger.

Hvis jeg bruger overstående har jeg bare svært hved at få den ramme
som jeg gerne vil have under da:

ikke giver noget resultat og jeg bevist ikke har sat nogeb
cellspacing...

Kan sagtens se ideen i at lave 2 td's istedet for colspan="2", men så
kan jeg ikke rigtig have den border-bottom som jeg gerne vil have....

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-01-06 17:54

Jeppe Christensen wrote:

> Hvis jeg bruger overstående har jeg bare svært hved at få den ramme
> som jeg gerne vil have under da:

> ikke giver noget resultat og jeg bevist ikke har sat nogeb
> cellspacing...

Border er vist ikke en gyldig attribut på elementet tr. Sæt din border på
enten table eller td.

Hvis du vil have en illusion af at en enkelt tabelrække har border, kan du
gøre det ved at sætte

border-top, border-bottom og border-left på den venstre celle,
border-top og border-bottom på alle celler inde i rækken,
border-top, border-right og border-bottom på den højre celle.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 15-01-06 23:28

Erik Ginnerskov wrote:
> [...]
> border-top og border-bottom på alle celler inde i rækken,
> border-top, border-right og border-bottom på den højre celle.

Nemlig hemlig, så fortæl det ikke til nogen

Uheldigvis er IE, FF og OP desværre ikke enige om hvordan border på tabeller
skal fortolkes, så resultatet bliver aldrig ensartet

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Det er brugeren der bestemmer
http://www.ronnenberg.dk/webaccessibility/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-01-06 19:55

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Studsede jeg også over, men validatoren siger ingen fejl.

Koden er rettet nu - men jeg fik da fejlen fra validatoren.

Se evt. <http://kortlink.dk/2bvr>

OL:( <http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fgie04-
05.dk%2Fgalleri%2F&charset=iso-8859-
1+%28Western+Europe%29&doctype=Inline&ss=1&verbose=1> )#

--
Jens Gyldenkærne Clausen