Runde hjørner på et billed...
Fra : Magnus

Dato : 06-01-06 18:40

Mit design består af alt for mange firkanter og for at modgå det kunne ville
jeg lave billeder med runde hjørner.

Kan man med CSS lave det såledet at alle billeder som i orginal er
firkantede får lagt et hundt hjørne i sidens baggrundsfarve ind over hvert
af hjørnerne så billedet vil fremstå med runde hjørner?

/Magnus

Fra : LA

Dato : 06-01-06 19:17

> [...]
> firkantede får lagt et hundt hjørne i sidens baggrundsfarve ind over hvert
> af hjørnerne så billedet vil fremstå med runde hjørner?

Hej .

Prøv at se her http://www.webdesign101.dk/showcase/roundcorners/nifty.html

mvh Lars

Fra : Janus Lindblad

Dato : 06-01-06 19:50

Magnus skrev:
> Kan man med CSS lave det såledet at alle billeder som i orginal er
> firkantede får lagt et hundt hjørne i sidens baggrundsfarve ind over hvert
> af hjørnerne så billedet vil fremstå med runde hjørner?

Det ville man godt kunne, ja. Rent semantisk ville det dog være det rene
volapyk, og du vil få et frygtelig masse fyld i din kode.
Hvis din mængde af billeder er mere eller mindre fast vil det nemmeste nok være
at indsætte hjørnerne ved hjælp af et grafikprogram. Det skulle ikke undre mig
om der endda findes programmer på markedet, der automatisk kan indsætte de runde
hjørner.

Endelig kan sådanne hjørner også indsættes med serverside. Spørg i en af de
relevante grupper.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne