Fontstørrelse driller
Fra : ntg

Dato : 04-01-06 01:05

I min body har jeg defineret denne skriftsstørrrelse (til brødtekst):
font-size: 0.7em;

Desuden har jeg defineret en H1, som der ingen problemer er med.

Men derefter definerer jeg en H2, og bare for at den kan få samme
størrelse som brødteksten, skal jeg sætte størrelsen til 1.0 em.

Hvordan kan det være?

På forhånd tak

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-01-06 01:20

ntg skrev:

> Hvordan kan det være?

Vi har ikke en kinamands chance for at gætte hvad der er gået
galt. Giv os et link til din side.

--
Bertel

Fra : ntg

Dato : 04-01-06 01:22

Kan ikke uploade den.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-01-06 02:20

ntg wrote:

> Kan ikke uploade den.

Følger der ikke noget serverplads med dit internetabonnement? Ellers kan du
helt gratis få serverplads her:

www.frac.dk - Her kan man uploade med ftp-klient
www.frip.dk - Her skal man uploade med en browser.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jørn Andersen

Dato : 04-01-06 06:21

On Wed, 04 Jan 2006 01:04:33 +0100, ntg <ntg@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Men derefter definerer jeg en H2, og bare for at den kan få samme
>størrelse som brødteksten, skal jeg sætte størrelsen til 1.0 em.

<url: http://www.w3.org/TR/CSS2/fonts.html#font-size-props>
A percentage value specifies an absolute font size relative to the
parent element's font size. Use of percentage values, or values in
'em's, leads to more robust and cascadable style sheets.

Hvilket betyder, at hvis du har specificeret en størrelse i body, så
bliver den nedarvet til de underliggende elementer. og da 1.0em svarer
til 100%, så bliver det altså samme størrelse som angivet i body.

Håber det giver mening.

[Dette svar referer til:
ligger i en helt anden tråd. Er det min news-reader/server?]

Derudover vil jeg helt klart tilslutte mig opfordringen til at uploade
eksempler og lave et link frem for at kopiere en masse kode ind en
news-meddelelse.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-01-06 07:25

Jørn Andersen skrev:

>[Dette svar referer til:
>ligger i en helt anden tråd. Er det min news-reader/server?]

Fordi ntg har sendt det som et svar på et helt andet indlæg.
så ryger du på min ignoreringsliste.