tab menu
Fra : HW

Dato : 03-01-06 23:14

Hejsa

hvor finder jeg en tab menu med undermenu der først vises ved klik på den
enkelte tab?

Jeg prøver lige at skitsere

________
_______| tab1 |______tab 2_________ (linjen skal forsætte under pkt 2)
tab1 pkt 1 tab1 pkt 2 tab1 pkt 3
_____
_______ tab1 ______|tab 2 |_________ (linjen skal forsætte under pkt 1)
tab 2 pkt 1 tab 2 pkt 2 tab 2 pkt 3

baggrunden bag øverste række skal være samme farve og brydes af den aktive
tab...

anyone

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 04-01-06 13:48

> [...]
> pkt 1) tab 2 pkt 1 tab 2 pkt 2 tab 2 pkt 3
>

> baggrunden bag øverste række skal være samme farve og brydes af den

Kan det her evt. tilrettes til dit behov:

http://www.kalsey.com/tools/csstabs/

Mark

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 05-01-06 16:13

Mark Thomas Gazel wrote:

> Kan det her evt. tilrettes til dit behov:
>
> http://www.kalsey.com/tools/csstabs/

Jeg gennemgår principperne for bl.a. fanebladsmenuer i
min artikel

http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/index.php

hvori jeg blandt andet forklarer Adam Kalseys menu i
mit eksempel

http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/ekspander/index.html

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 06-01-06 23:50

> [...]
> min artikel
>
> http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/index.php
>
> hvori jeg blandt andet forklarer Adam Kalseys menu i

Det er rigtigt godt det du har lavet. Gode eksempler på alt mellem himmel og
jord, men faktisk har du ramt de fleste af de ting, jeg selv har villet lave
gennem tidens løb. Css menuer, runde hjørner med css fx.

Det er ikke utænkeligt, jeg - med din velsignelse - låner noget af din kode.
Jeg arbejder selv med en tabmenu pt. til dette site, som jeg måske vil
tilrette en del.

http://www.kulturvesterbro.dk/

Mark

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 07-01-06 15:01

Mark Thomas Gazel wrote:

> Det er ikke utænkeligt, jeg - med din velsignelse - låner noget af din kode.
> Jeg arbejder selv med en tabmenu pt. til dette site, som jeg måske vil
> tilrette en del.

Du behøver sandelig ikke min velsignelse, end ikke tilladelse -
jeg laver faktisk mit websted i håbet om at nogen har gavn af det...

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 07-01-06 20:39

> Du behøver sandelig ikke min velsignelse, end ikke tilladelse -
> jeg laver faktisk mit websted i håbet om at nogen har gavn af det...

Det er en rigtig god indstilling du har der.

I øvrigt skal jeg have flyttet menuen fra højre til venstre på sitet.

http://www.kulturvesterbro.dk/

Og jeg tror jeg lure lidt på dit favoritdesign (to kolonne, menu til venstre
med newskasser) eller evt. et tre kolonne layout. Har rodet med det før og
ved det kan drille en del.

Mark

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 09-01-06 21:13

Mark Thomas Gazel wrote:

> [...]
> med newskasser) eller evt. et tre kolonne layout. Har rodet med det før og

Hvis du vil venstrestille menuen, skal du vel højrestille fanebladene?

Er du opmærksom på at din sidefod ser forfærdelig ud, hvis du øger
skriftstørrelsen i Firefox? (Og sikkert også i Opera).

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 10-01-06 18:56

> Hvis du vil venstrestille menuen, skal du vel højrestille fanebladene?

Skal jeg det, eller synes du det er en god idé? Jeg har ikke umiddelbart
tænkt mig det i hvert fald.

> Er du opmærksom på at din sidefod ser forfærdelig ud, hvis du øger
> skriftstørrelsen i Firefox? (Og sikkert også i Opera).

Uha, ja. Det må jeg ændre på.

Mark

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 10-01-06 21:40

Mark Thomas Gazel wrote:

> Skal jeg det, eller synes du det er en god idé? Jeg har ikke umiddelbart
> tænkt mig det i hvert fald.

Næh, det er ikke noget du /skal/. Jeg kan blot for
mit indre øje se din side med en voldsom ubalance.
Men realiteterne har det jo med at overraske en.
Både til den ene og den anden side...

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk