Css som ikke fungerer
Fra : yo claudio

Dato : 03-01-06 17:08

Disse to kode-stykker fungerer ikke selvom jeg laver forskellige
ændringer i dem
----------------------

#topLeft {
   PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 0px; BACKGROUND-IMAGE:
url(images/logonew.gif); PADDING-BOTTOM: 70px; MARGIN: 0px;
WIDTH: 142px; PADDING-TOP: 0px; BACKGROUND-REPEAT: no-repeat;
HEIGHT: 84px
}
#topRight {
PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 0px; BACKGROUND-IMAGE:
url(images/grey.gif); PADDING-BOTTOM: 0px; MARGIN: 0px; WIDTH:
618px; PADDING-TOP: 0px; BACKGROUND-REPEAT: no-repeat; HEIGHT:
84px
}

--------------------
Når jeg ændre i f.x PADDING-RIGHT: 0px; for PADDING-RIGHT: 10px;
.. flytter indholdet sig slet ikke .

Hvad er problemet?
Tak for hurtig svar

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-01-06 17:35

yo claudio skrev:

>Når jeg ændre i f.x PADDING-RIGHT: 0px; for PADDING-RIGHT: 10px;
>. flytter indholdet sig slet ikke .

Du kan ikke placere et baggrundsbillede med padding, hvis det er
det du ønsker.

Til det skal du background-position.

>Hvad er problemet?

PT for os andre, at du ikke kommer med et link, så vi kan se hvad
det er du vil lave.

Upload en testside, hvis den ikke allerede er online.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-06 17:46

"yo claudio" <pulento@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> url(images/logonew.gif); PADDING-BOTTOM: 70px; MARGIN: 0px;
> WIDTH: 142px; PADDING-TOP: 0px; BACKGROUND-REPEAT: no-repeat;

Sikker på du har brugt id i din html kode?

Der mangler gåseøjne om url'erne i background-image. Sådan her:

background-image: url("ditbillede.gif");

Om det har betydning du bruger store bogstaver ved jeg ikke. Men et link til
siden vil gøre det noget nemmere

Carsten Sørensen

Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Christoffer

Dato : 03-01-06 18:47

"CS" <askmeforanaddress> skrev i en meddelelse

> "yo claudio" <pulento@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sikker på du har brugt id i din html kode?
>
> Der mangler gåseøjne om url'erne i background-image. Sådan her:
>
> background-image: url("ditbillede.gif");
Gåseøjne har ingen indflydelse.

Som Knud allerede har sagt, så er det ikke muligt at angive padding på din
baggrund.

Upload en test side så vi kan se resten af koden.

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-06 19:22

"Christoffer" <hjeir@motherdk.dk> skrev i en meddelelse

> Gåseøjne har ingen indflydelse.

kan godt ske

> Som Knud allerede har sagt, så er det ikke muligt at angive padding på din
> baggrund.

Jeg har ingen problemer med nogen baggrund, og kan i øvrigt ikke se
problemet nødvendigvis omhandler placering af en baggrund. Og ved godt
padding ikke virker i den forbindelse

Spørgeren skriver at "indholdet ikke rykker sig". Derfor kan der lige så
godt være tale om en div med baggrund, som han forsøger at sætte padding på,
for at give luft om indholdet i diven.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-01-06 20:22

CS skrev:

>Jeg har ingen problemer med nogen baggrund, og kan i øvrigt ikke se
>problemet nødvendigvis omhandler placering af en baggrund. Og ved godt
>padding ikke virker i den forbindelse

Og Yo forklarer ikke særlig tydeligt, hvad problemet er. så det
er jo kun et gæt.

Vi ser jo ikke anden kode end noget, der refererer til et
baggrundsbillede.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-06 22:02

> CS skrev:

> Og Yo forklarer ikke særlig tydeligt, hvad problemet er. så det
> er jo kun et gæt.

Ja nemlig. Også derfor jeg skriver at et link vil gøre det nemmere

> Vi ser jo ikke anden kode end noget, der refererer til et
> baggrundsbillede.

næeh og jeg har da heller ikke antydet dit svar som værende forkert. Det jeg
protesterede imod var at Christoffer fik det til at se ud som det_kun_kunne
omhandle en baggrund.

Fra : Christoffer

Dato : 03-01-06 22:35

> [...]
>
> næeh og jeg har da heller ikke antydet dit svar som værende forkert. Det
> jeg protesterede imod var at Christoffer fik det til at se ud som
Med det stykke kode han gav, så var det den eneste fejl der var at påpege.
Jeg er ikke synsk og kan ikke gætte adressen til hans testside.

Fra : yo claudio

Dato : 04-01-06 11:00

Her er der et link til testsiden.
Problemet er den grå baggrundsbillede og teksten (hvor der stå "kontor ...")
som skal være i tet på det blå logo .. men det bliver ved med at placere sig
til højre.
Hvordan kan det løses?

www.flotdesign.dk/versiona/testFlash/kontakt.htm

jed ved ikke om jeg også skal vise
hele Css..men her er koden til td-tag jeg snakker om.

#header {
   background-image: url(../images/bgparts/grey.gif);
   background-repeat:no-repeat;
   margin: 10;
   padding: 0;
}

Tak for hjælp

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-01-06 12:20

yo claudio skrev:

> www.flotdesign.dk/versiona/testFlash/kontakt.htm

Start med at validere din side. Embed er godt nok umulig at
validere, men du kan starte med at rette de xml-fejl der er i koden
(manglende anførselstegn om parameterværdier og manglende
lukkekoder en del steder).

Når xml-delen af din xhtml-kode er i orden, kan man også validere
css-koden.

> #header {
> background-image: url(../images/bgparts/grey.gif);
> background-repeat:no-repeat;
> margin: 10;

Her er i hvert fald én fejl - du mangler en enhed til
margenangivelsen (formentlig px).

NB: Hvis du vil undgå embed, og dermed få siden til at validere
helt, kan du bruge Flash Satay:
<http://www.alistapart.com/articles/flashsatay/>
--
Jens Gyldenkærne Clausen