Klik for lyd
Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 31-12-05 17:37

Jeg prøver at sætte et billede ind hvor siden skal give et brøl når
man klikker på billedet. Alt jeg får ud af det er at media player
starter op og spille lyden.

Jeg bruger følgende linie:

Hvordan får jeg lyden spillet uden at medie player starter op?

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Benny Nissen

Dato : 31-12-05 17:38

Ole Braad-Sørensen wrote:
> [...]
> starter op og spille lyden.
>
> Jeg bruger følgende linie:
>
> Hvordan får jeg lyden spillet uden at medie player starter op?

Læg lyden i en flash-fil.

--
Benny Nissen

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 31-12-05 20:30

Benny Nissen <news@bennynissen.dk> wrote:

>Læg lyden i en flash-fil.

Ihi! Det lyder nemt. Kan du være lidt mere præcis

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Benny Nissen

Dato : 01-01-06 02:32

Ole Braad-Sørensen wrote:

> Ihi! Det lyder nemt. Kan du være lidt mere præcis

Start Macromedia Flaah. Opret nyt dokument. Import media -> Vælg din lyd.
Sæt lyden til Autostart. Gem .swf-filen.

Sæt flash-filen ind i dokumentet, så den starter, når der klikkes.

Hvis du har problemer med flash, så prøv:

dk.edb.internet.webdesign.flash

Hvis du skal have hælp til javascriptet, der skal starte lydfilen, så
hedder gruppen:

dk.edb.internet.webdesign.clientside

--
Benny Nissen

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 01-01-06 20:35

Benny Nissen wrote:

> [...]
>
> dk.edb.internet.webdesign.flash
>
> Hvis du skal have hælp til javascriptet, der skal starte lydfilen, så

Ikke for noget, men den vejledning blev jeg ikke klogere af, normalt syntes
jeg at du giver gode råd, men du har måske en bagskid på

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Benny Nissen

Dato : 01-01-06 23:56

Johnny Winther Ronnenberg wrote:

> Ikke for noget, men den vejledning blev jeg ikke klogere af

Nå, men den korte forklaring er, at der ikke er et html-tag, der sådan
bare lige kan afspille en lyd uden der vises en mediaafspiller af en type.
Derfor bør det f.eks. laves med flash.

--
Benny Nissen

Fra : Christoffer

Dato : 02-01-06 14:03

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

> Nå, men den korte forklaring er, at der ikke er et html-tag, der sådan
> bare lige kan afspille en lyd uden der vises en mediaafspiller af en type.
> Derfor bør det f.eks. laves med flash.
spørgsmål.
Vil det være et "overkill" at bruge object/embed til lyden og sætte en højde
på 1px eller lign. og dermed skjule den?