CSS og scripting
Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 30-12-05 21:54

Vanen tro prøver jeg at trække tingene lidt længere en i går. Hvilket har
givet mig et kombineret CSS og JS problem.

Kort sagt jeg forsøger via ID at tænde og slukke for tabel elementer.

Hvis jeg i CSS sætter alle elementer off og i body onload slår dem til
virker det perfekt i IE, det virker også næsten i FF og Op selv om
resultatet ser lidt bizart ud.

Hvis jeg i CSS definere elementerne on og fra dokumentet får jeg en
scriptfejl i IE, mens der intet er at se i FF og OP men de ser stadig
underlige ud.

Nogen kreative bud?

http://80.62.61.212/webaccessibility/templateex1.asp

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-12-05 02:36

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

> virker det perfekt i IE, det virker også næsten i FF
> og Op selv om resultatet ser lidt bizart ud.

Hvordan så det ud i FF før du lavede den ændring?

> scriptfejl i IE

Ja, der står

Linje: 26
Tegn: 1
Fejl: Egenskaben visibility kunne ikke hentes. Argumentet
er ugyldigt

> mens der intet er at se i FF og OP men de ser stadig
> underlige ud.

Prøv at gå tilbage til forrige version, bare for at checke
hvordan det ser ud i de øvrige browsere. Jeg kan ikke
lige se fejlen på dette sene tidspunkt af døgnet.

> Nogen kreative bud?

Ikke andet end det jeg har lavet på
http://html-faq.dk/2005.asp

Det samme burde også kunne fungere med javascript,
men nu er det en serversidefunktion jeg har fokuseret på
her.

Det er blot for at give en ide til hvordan du kan komme
videre, funktionen er jo fuldstændig den samme med at
vise eller skjule et område på siden.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 31-12-05 16:56

Allan Vebel wrote:

> Hvordan så det ud i FF før du lavede den ændring?

OP og FF kunne ikke formatere cellerne korrekt så det så lidt underligt ud.
Problemet er der at FF og OP ikke opdaterer siden når der ændres i
stylesheets nøjagtig ligesom NS ikke gjorde i gamle dage så dem skal man
gennetvinge.

> Ja, der står
>
> Linje: 26
> Tegn: 1
> Fejl: Egenskaben visibility kunne ikke hentes. Argumentet
> er ugyldigt

Hvilket er noget vrøvl det er nemlig IE der ikke forstår at trække det
rigtige element frem via getElementById men hvis man kalder via
styleSheets[0].rules[5].style.visibility forstår IE det godt men FF og OP
hverken vil kendes ved rules[] eller cssRules[] de må adressere DOM på en
anden måde men efter at have skimmet diverse DOM standarder og ECMA
standarden kan jeg ikke umiddelbart se hvordan de gør.

> [...]
> her.
>
> Det er blot for at give en ide til hvordan du kan komme
> videre, funktionen er jo fuldstændig den samme med at

Så det endte jeg med at gøre, jeg gad ikke bøvle mere med det lige nu Og
min JS bibel er ved at være for gammel til at lave crossbrowser kode.

Jeg simplificerede det lidt og så kom det til at se sådan her ud.

<%
dim style
dim menu
If Request.QueryString("layout") = "" Then
style="layout.css"
menu="menu.css"
Else
style="hidden.css"
menu="menuplain.css"
End if
%>

Ideen er udmærket men man bør dog nok også test for request.forms. Det er
min erfaring at man tit bruger de to metoder lidt på skift. Så når man hvis
man bruger det i en skabelon bør man nokke lukke et sådant hul.

Med venlig hilsen og et godt nytår til alle
Johnny Winther Ronnenberg