Marquee
Fra : Vinther

Dato : 29-12-05 23:09

Hej.

Jeg har set en hjemmeside, hvor <marquee> indgår.

Men jeg har ikke kunnet finde noget om det på www.9am.dk eller tilsvarende
danske sider, hvor jeg kunne læse om det.

Er der nogle, der kan hjælpe mig med en side om, hvordan det bruges korrekt
inkl. atributter.

Fra : Vinther

Dato : 29-12-05 23:15

"Vinther" <2584431m002@FJERNstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> danske sider, hvor jeg kunne læse om det.
>
> Er der nogle, der kan hjælpe mig med en side om, hvordan det bruges

Og vil det overhovedet kunne validere? Hvis ikke findes der så noget
alternativ?

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 23:20

Hvad med denne her - på engelsk :
http://www.htmlcodetutorial.com/_MARQUEE.html

Mvh. Allan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-12-05 23:33

Vinther skrev:

>Og vil det overhovedet kunne validere?

Nej, ikke en del af htmlstandarden.

>Hvis ikke findes der så noget
>alternativ?

Javascript eller bedre: glem det.

De fleste bryder sig ikke om det, synes det virker irriterende.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-12-05 23:36

Vinther skrev:

> Og vil det overhovedet kunne validere?

Nej, <marquee> er ikke valid kode.

> Hvis ikke findes der så noget alternativ?

Du kan sikkert finde noget der er lavet med javascript,
det skal du spørge om i clientside-gruppen[1].

Du skal også være opmærksom på de ulemper det kan
give for brugerne, se http://html-faq.dk/1018.asp

[1] news:dk.edb.internet.webdesign.clientside

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-05 11:31

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> [...]
> det skal du spørge om i clientside-gruppen[1].
>
> Du skal også være opmærksom på de ulemper det kan

Ja jeg må give ret i, at <marquee>'en på ovennævnte side er ret uheldigt.

Den jeg havdeset, går en del langsommere, fylder en del mindre og har en
bredde på 140 px og ruller nedefra og op. Da jeg så den, virkede den OK. Min
tanke var nemlig, at jeg evt. på denne måde kunne have flere informationer
samlet på et sted, idet der ikke er plads til så meget info på et område på
140 x 160 px. Hvis jeg kunne få en tekst til at rulle, så kunne det måske
lade sig gøre at vise mere på det område. Det var min intention. (Så kunne
jeg selvfølgelig have valgt at gøre området større eller fjerne nogle
informationer, men sådan er kravene / behovene desværre ikke)

Er der andre muligheder her?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-12-05 12:26

"Michael Sørensen" <ms1 (a) skindbeni . DANMARK> skrev:

>Er der andre muligheder her?

Her kan et popupvindue være en rimelig løsning, men det skal
naturligvis være hvor brugeren selv skal skal klikke på linket.

Ved en scrolltekst, så skal folk jo også vente på, at teksten
kommer igen, hvis der var noget, der var glippet.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-12-05 15:27

Michael Sørensen skrev:

> Hvis jeg kunne få en tekst til at rulle, så kunne det
> måske lade sig gøre at vise mere på det område.

Det er også en fin tanke, men tænk også på brugeren
der skal vente på denne information, eller vente på det
link at klikke på, der lige er fløjet forbi

> Det var min intention. (Så kunne jeg selvfølgelig have
> valgt at gøre området større eller fjerne nogle
> informationer, men sådan er kravene / behovene
> desværre ikke)

Du kunne også lave et link med

.... og så have denne info nederst på siden.

Må vi se dit forsøg på at placere information i et lille
felt? Så er det nok nemmere at komme med en brugbar
løsning.

> Er der andre muligheder her?

Ja!

--