Hjælp til en slags kontakt form...
Fra : Ralle

Dato : 29-12-05 13:29

hejsa...

Jeg er igang med at lave www.igc.frac.dk (forsiden kommer op når
det meste er færdigt!) (Forumet virker her:
www.igc.frac.dk/forum/ )

Det er en hjemmeside for en CS:CZ klan (Counter - Strike :
Condition Zero )

Jeg skal have lavet 2 sider..

Side nr. 1 skal være en ting hvor man skal kunne søge om PCW
(practic clan war) mod os. Følgende skal der være:

1. Klanen's Navn: [Box hvor du kan skrive navnet]

2. Klanen's Leder's Navn: [Box hvor du kan skrive navnet]

3. Har i server?? [Chek box hvor der er et ja og et nej] (men man
skal kun kunne trykke i en af dem, altså så hvis man sætter i ja
og så man bagefter også trykker i nej så forsvinder hakket i ja)

4. Server'ens ip: [box hvor man kan skrive ip'en] (men man skal
kun kunne skrive hvis chekboxen lige over er sat til ja.

5. Drop down ting hvor der er:
2 vs. 2
5 vs. 5

6. Yderligere information du syntes vi skal have afvide:
[Textarea]

7. En submit og en Reset knab. (kan i også gøre så den finder ip
addressen på den der sender beskeden (altså udfylder skemaet) og
skrive aller øverst: din ip addresse er: [ip addressen] og den
bliver logged i vores Database, så prøv ikke at fake.

(kan man godt lave så alt informationen kommer ind på en side der
hedder fx. /pcwansoger.html ?? ) (ellers så bare i en mail til
adminigc@frac.dk )

Håber i kan hjælpe mig!

Ralle

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dennis Munding

Dato : 29-12-05 19:16

Hej Ralle!
"Ralle" <admin@ralle2005.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> (kan man godt lave så alt informationen kommer ind på en side der
> hedder fx. /pcwansoger.html ?? ) (ellers så bare i en mail til

Prøv at kigge her:
http://hjemmesideskolen.dk/html/formular.asp#tilf

Jeg er helt overbevist om, at du finder noget, som du kan bruge...

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Ralle

Dato : 29-12-05 21:14

> Prøv at kigge her:
> http://hjemmesideskolen.dk/html/formular.asp#tilf
>
> Jeg er helt overbevist om, at du finder noget, som du kan bruge...

har kigget... fandt det jeg skulle bruge men kunne ikk rigtigt få det
bikset sammen.

så jeg lavede en selv så godt jeg kunne. og resultatet er her:
www.ralle2005.dk/equality/pcw.html (jeg laver den først på ralle2005.dk
og uploader den derefter til igc.frac.dk for det er besværligt at lave
ting på igc.frac.dk)

og koden til det ser du her: www.ralle2005.dk/equality/pcw.txt

den er endnu ikke helt færdig da jeg ikk ved hvordan jeg gør så den
sender til adminigc@frac.dk

Plz hjælp mig med at få den færdig!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-12-05 21:25

Dennis Munding wrote:

> Prøv at kigge her:
> http://hjemmesideskolen.dk/html/formular.asp#tilf

Linket er forældet - fra før siden blev stykket ud i småbidder og samlet med
dynamisk include. Hvilken information (hvilket delindhold) ville du
videregive?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Dennis Munding

Dato : 30-12-05 06:09

Hej Erik!

> Linket er forældet - fra før siden blev stykket ud i småbidder og samlet
> med
> dynamisk include. Hvilken information (hvilket delindhold) ville du
> videregive?

Virker fint hos mig - jeg får oversigten med de forskellige punkter....?

Ville egentlig ikke videregive noget specifikt, for det meste af det, Ralle
skal bruge, findes via linket - bare man læser sig frem....

Efter min mening (har ingen problemer med at finde de nødvendige oplysninger
om "radio"-felter o.s.v.....).

Fra : Ralle

Dato : 30-12-05 12:49

> [...]
> skal bruge, findes via linket - bare man læser sig frem....
>
> Efter min mening (har ingen problemer med at finde de nødvendige oplysninger

jeg vil sige at det tog lidt tid at finde de forskellige ting der inde... men
fandt dem efter ca. 20 min's læsning (skal jo prøve at forstå det der står når
man læser det)

Men jeg Fandt en anden side hvor de har en kontakt-form (men ikk koden til den
(så jeg snuppede kilde koden. og lavede lidt om i den) )

så jeg fik det jeg sku bruge...

Men kan i hjælpe mig med at få koden til at gøre sådan så alle tingene bliver
sendt overskueligt til adminigc@frac.dk ??

Fra : Dennis Munding

Dato : 30-12-05 22:24

Hej Ralle!
> Men kan i hjælpe mig med at få koden til at gøre sådan så alle tingene
> bliver
> sendt overskueligt til adminigc@frac.dk ??

Du kan prøve at klikke ind her:
http://www.skovaa-munding.dk/test.php

....og udfylde formularen - så kan du jo melde tilbage, om det er noget, du
kan bruge....
(Husk at tjekke din mail, når du har sendt....)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-12-05 21:45

Dennis Munding wrote:

> Virker fint hos mig - jeg får oversigten med de forskellige
> punkter....?

Virker fint er vist relativt. Man får hovedsiden, ja. Men det punkt på
siden, som man skulle være hoppet direkte til, er ikke defineret og bliver
derfor ikke fundet.

Du skrev .../formular.asp#tilf og derfor var tanken, at du havde spot på et
specielt sted på den oprindelige side.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Dennis Munding

Dato : 30-12-05 22:19

Hej Erik!
> Virker fint er vist relativt. Man får hovedsiden, ja. Men det punkt på
> siden, som man skulle være hoppet direkte til, er ikke defineret og bliver
> derfor ikke fundet.

Ok - var ikke klar over, at du havde flyttet rundt....

> Du skrev .../formular.asp#tilf og derfor var tanken, at du havde spot på
> et
> specielt sted på den oprindelige side.

Skyldes kun, at det er et link, som jeg har i mine foretrukne....

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-12-05 02:08

Dennis Munding skrev:

> Skyldes kun, at det er et link, som jeg har i mine
> foretrukne....

Det er godt nok skidt at han sådan laver om på det hele
tiden, men der er altså en hel del links på Eriks side
der har ændret karakter, så du skal nok checke dine
foretrukne igen.

Det ville være skønt med en funktion der automatisk
kunne opdatere sådan noget

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 31-12-05 10:17

Hej Allan!
"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse
> Det er godt nok skidt at han sådan laver om på det hele
> tiden, men der er altså en hel del links på Eriks side
> der har ændret karakter, så du skal nok checke dine
> foretrukne igen.

Ja! Hvad er det for en uorden!??

> Det ville være skønt med en funktion der automatisk
> kunne opdatere sådan noget

Ja, men det findes vist ikke endnu... Desværre!
Men der findes et program, som kan tjekke alle links på pc'en, og som så
fjerner de døde links....
Kan ikke lige huske navnet på det, men jeg læste om det i "Komputer for
alle"........

Fra : Ralle

Dato : 01-01-06 18:37

Ja det er sådan en jeg skal bruge...

den gav følgende resultat:

Besked fra Test
Afsenderens e-mail: ralle_rass@hotmail.com
Afsenderens IP-adresse: **.**.**.***

Afsenderen er medlem af flg. klan: Test klan
Klanens hjemmeside: Ingen
&Oslash;nsker at spille flg. dato: 1.1 2006
Klokken: 00:01
Har egen server: Nej
Server-IP:
Antal spillere: 3 Vs 3 (PCW)
Spil-type: PCW
Supplerende besked:

Dette er en test

Kan du eventuelt sende koden til mig?? eller skrive den??

Fra : Dennis Munding

Dato : 02-01-06 07:38

Hej Ralle!
> Ja det er sådan en jeg skal bruge...
>
> Kan du eventuelt sende koden til mig?? eller skrive den??

Jeg har postet koderne på pastebin.dk, da det vil fylde for meget herinde:

http://www.pastebin.dk/index.php?show=1347 (Formularen)
http://www.pastebin.dk/index.php?show=1348 (Send-filen)

BEMÆRK!!
I Send-filen skal du lave ændringer i linie 27 (indsæt din email) og 48
(indsæt dit domæne)....

Har du spørgsmål, er du velkommen til at skrive dem her!

God fornøjelse!

PS: Jeg vil ikke tage æren for koden i Send-filen - jeg har selv fået den og
tilrettet den.....! (Kan bare ikke huske, hvor jeg fik den fra.... :-/ )

Fra : Ralle

Dato : 02-01-06 15:56

jeg kan ikk få den til at virke: www.igc.frac.dk/pcw/pcw.html

Fra : Dennis Munding

Dato : 02-01-06 17:37

Hej Ralle!
> jeg kan ikk få den til at virke: www.igc.frac.dk/pcw/pcw.html

Prøv at fjerne "<?php" i starten af filen og "?>" i slutningen af
formular-filen - det skal ikke være der!

Fra : Dennis Munding

Dato : 02-01-06 17:40

Hej igen Ralle!

Den fil med formularen i behøver ikke at være en *.php-fil - du kan bare
give den extension .html, hvis du hellere vil have det - så skal du bare
huske at rette i "Sender.php"....

Fra : Ralle

Dato : 02-01-06 21:13

> Hej igen Ralle!
>
> Den fil med formularen i behøver ikke at være en *.php-fil - du kan bare
> give den extension .html, hvis du hellere vil have det - så skal du bare
> huske at rette i "Sender.php"....

Det virker nu... Tak!

Fra : Dennis Munding

Dato : 02-01-06 23:29