Validering af CSS - warnings
Fra : Frederik Wordenskjol~

Dato : 29-12-05 13:16

Kan man tillade sig at kalde sit CSS-dokument fejlfrit selvom W3C
stadig kommer med advarsler?
På det punkt er det nemmere med html... Der er den enten det ene
eller det andet. Synes det er lidt svært at skelne mellem mangler
og warnings når CSS valideres!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 29-12-05 13:22

Frederik Wordenskjold wrote:
> [...]
> På det punkt er det nemmere med html... Der er den enten det ene
> eller det andet. Synes det er lidt svært at skelne mellem mangler

Det kan godt være valid og stadig med warnings, men hvorfor ikke bare
rette tingene til, så der ikke er nogle warnings ?

--
Benny Nissen

Fra : Frederik Wordenskjol~

Dato : 29-12-05 15:53

Benny Nissen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det kan godt være valid og stadig med warnings, men hvorfor ikke bare
> rette tingene til, så der ikke er nogle warnings ?

Egentlig fordi jeg ikke kan undvære de ting der åbenbart giver nogle
warnings. Som udgangspunkt vil jeg altid prøve at rette tingene, men
skulle bare lige høre hvordan og hvorledes det stod til...

Fra : Benny Nissen

Dato : 29-12-05 16:05

> [...]

> warnings. Som udgangspunkt vil jeg altid prøve at rette tingene, men
> skulle bare lige høre hvordan og hvorledes det stod til...

Er du sikker ?

Warnings kan f.eks. være manglende angivelse af baggrundsfarve.

Hvis du så går ud fra, at alle har hvid som baggrundsfarve, og du
skriver noget tekst med grå, vil en bruger, der har sat browseren op til
at have grå som standardbaggrundsfarve jo ikke se din tekst.
Det er bl.a. sådanne ting du skal bruge warnings til.

--
Benny Nissen

Fra : Frederik Wordenskjol~

Dato : 29-12-05 16:24

Nah, sikker og sikker...

Det den giver warnings om er, at jeg har brugt samme border-color som
baggrundsfarve; Hvid... Det gjorde jeg fordi kanten skulle skjules når
brugeren ikke havde musen over elementet, og omvendt vises når brugeren
skulle til at klikke på elementet. (Det hele indgik i en menu).

Jeg har ændret det nu, og der er ingen warnings... Fjernede bare den hvide
border. Så nemt var det.