div problem
Fra : Cifly

Dato : 29-12-05 06:37

Morn NG.

Se her: http://www.flygenrings.dk/index.php eller her hvor det står slemmest
til: http://www.flygenrings.dk/kontakt.php.

Meningen er at "copyrightboksen" skal befinde sig i bunden af siden. Kan i
fortælle mig hvor det går galt.

--
www.flygenrings.dk
"Sometimes, when you lose, you win." - What Dreams May Come

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-12-05 14:52

On Thu, 29 Dec 2005 06:37:13 +0100, "Cifly"
<flygenring@SLETpostkasse.net> wrote:

> [...]
>til: http://www.flygenrings.dk/kontakt.php.
>
>Meningen er at "copyrightboksen" skal befinde sig i bunden af siden. Kan i

Prøv med:
#copyrightnote {
position:absolute;
bottom:0;
}
(resten uændret)
Testet OK i Opera 8.5, FF 1.0 og IE6 (alle Win)

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Cifly

Dato : 29-12-05 15:55

Jørn Andersen skrev:

> Prøv med:
> #copyrightnote {
> position:absolute;
> bottom:0;
> }
> (resten uændret)
> Testet OK i Opera 8.5, FF 1.0 og IE6 (alle Win)

Der var den - tak

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-12-05 21:58

Jørn Andersen skrev:

> #copyrightnote {
> position:absolute;
> bottom:0;
> Testet OK i Opera 8.5, FF 1.0 og IE6 (alle Win)

Det går til gengæld galt i FF 1.5, her dækker boksen
det meste af det nederste link på linksiden. Fjerner jeg

position:absolute;
bottom:0;
left:0;

hopper boksen ned på plads i det naturlige flow efter
indholdet. Sætter jeg samtidig

margin:10px 0 0 0;

på den, får den en pæn margin-top til indholdet.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 30-12-05 04:19

On Thu, 29 Dec 2005 21:58:06 +0100, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Det går til gengæld galt i FF 1.5, her dækker boksen
>det meste af det nederste link på linksiden.

Den har jeg ikke prøvet - det var kontaktsiden jeg checkede - så jeg
skal ikke kunne sige, hvad problemet var der.

>Fjerner jeg
>
>position:absolute;
>bottom:0;
>left:0;
>
>hopper boksen ned på plads i det naturlige flow efter
>indholdet.

Men det var jo ikke det spørgeren ville:
Citat:
Meningen er at "copyrightboksen" skal befinde sig i bunden af siden.
Citat slut.

Om man så bryder sig om den løsning eller ej, skal jeg ikke kommentere

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-12-05 14:04

Jørn Andersen skrev:

> Den har jeg ikke prøvet - det var kontaktsiden jeg
> checkede - så jeg skal ikke kunne sige, hvad problemet
> var der.

Ser du http://www.flygenrings.dk/henvisning.php i FF, vil du
se problemet.

> Men det var jo ikke det spørgeren ville:
> Citat:
> Meningen er at "copyrightboksen" skal befinde sig i
> bunden af siden.
> Citat slut.

Når man scroller ned, følger den sorte boks med op, og
teksten fortsætter ud i bunden i det blå område. Det ser
fint nok ud i IE, så det er endnu en grund til at checke
resultatet i andre browsere også.

> Om man så bryder sig om den løsning eller ej, skal jeg
> ikke kommentere

Løsningen med fikserede elementer er ikke altid lige god
i forskellige browsere - det har vi set så tit.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Cifly

Dato : 01-01-06 19:54

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> [...]
> resultatet i andre browsere også.

> Løsningen med fikserede elementer er ikke altid lige god
> i forskellige browsere - det har vi set så tit.

Så er spørgsmål hvad jeg gør. Jeg ønsker fortsat den blå boks i bunden, men
selvfølgelig skal det hele følge med ned som i IE.

Forsøgt med margen mm. men det ser ikke ud til at virke efter hensigten i FF
og Opera.

Tester i FF 1.5 og Opera 8.51.

Hvad er jeres råd?

--
Venlig hilsen www.flygenrings.dk
"Sometimes, when you lose, you win." - What Dreams May Come

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-01-06 22:31

Cifly skrev:

> Så er spørgsmål hvad jeg gør. Jeg ønsker fortsat den
> blå boks i bunden, men selvfølgelig skal det hele følge
> med ned som i IE.

Start med at slette

position:absolute;
bottom:0;
left: 0;
width: 753px;

fra #copyrightnote{

og slet

height: 590px;

fra #wrapper{

så skulle den hvide boks kunne nå helt ned til bunden.

Som omtalt i en anden tråd, bør du også rette i /*Links*/, så
der står:

/*Links*/
a{
text-decoration: none;
border-bottom: 1px dotted black;
color: #0033CC;
background-color: white;
}

a:hover {
text-decoration: underline;
border-style: none;
color: #0033CC;
background-color: #f1f1f1;
}

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Cifly

Dato : 01-01-06 23:10

Allan Vebel skrev:

> Som omtalt i en anden tråd, bør du også rette i /*Links*/, så
> der står:
>
> /*Links*/
> a{
> text-decoration: none;
> border-bottom: 1px dotted black;
> color: #0033CC;
> background-color: white;
> }
>
> a:hover {
> text-decoration: underline;
> border-style: none;
> color: #0033CC;
> background-color: #f1f1f1;
> }

Links: du tænker på den her blinken der kom ved hover? - Den er rettet og
burde ikke længere forekomme. Gør den det?

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-01-06 00:51

Cifly skrev:

> Links: du tænker på den her blinken der kom ved
> hover? - Den er rettet og burde ikke længere
> forekomme. Gør den det?

Det er ikke nær så udpræget som det var før, men det
er der fortsat. Har du selv set fænomenet?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Cifly

Dato : 02-01-06 09:40

Allan Vebel skrev:

> Det er ikke nær så udpræget som det var før, men det
> er der fortsat. Har du selv set fænomenet?

Jo. Efter flere forsøg er det nu lykkedes mig at se problemet. Men jeg har
ikke den fjerneste ide om hvorfor den gør det, ej heller en ide om en
løsning.

Den gør det ikke i IE eller Opera.

Og det er en rimelig irriterende bug.

Fra : Tidemann

Dato : 02-01-06 10:47

"Cifly" skrev

> Jo. Efter flere forsøg er det nu lykkedes mig at se problemet. Men jeg har
> ikke den fjerneste ide om hvorfor den gør det, ej heller en ide om en
> [...]

Du har:

a:hover {
border-bottom: 0px dotted black;
border-style: none; /* Denne duer ikke */
color: #0033CC;
background-color: #f1f1f1;
}

Lav det om til:

a:hover {
border-bottom: 0px dotted black;
text-decoration: none; /* skal være */
color: #0033CC;
background-color: #f1f1f1;
}

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Cifly

Dato : 02-01-06 16:49

Tidemann skrev:

> [...]
>
> a:hover {
> border-bottom: 0px dotted black;
> border-style: none; /* Denne duer ikke */

Den er stædig - gør det stadig.

Fra : Tidemann

Dato : 02-01-06 19:51

"Cifly" <flygenring@SLETpostkasse.net> skrev i en meddelelse

> Den er stædig - gør det stadig.

Kan du ikke bare lade den ha´en border så??
a:hover {
border-bottom: 1px dotted black;

Så gør den det ikke her hos mig.

Fra : Cifly

Dato : 04-01-06 23:03

Tidemann skrev:

> Kan du ikke bare lade den ha´en border så??
> a:hover {
> border-bottom: 1px dotted black;
>
> Så gør den det ikke her hos mig.

Jeg ved ikke om det bare er mig der er helt ved siden af - men nu har
border-bottom fået en 1px, men gør det fortsat på min FF?

Fra : Tidemann

Dato : 05-01-06 07:59

> Jeg ved ikke om det bare er mig der er helt ved siden af - men nu har
> border-bottom fået en 1px, men gør det fortsat på min FF?

Har du prøvet at trykke på opdater, så der ikke er en gammel side du får??
Der er en fin streg lige oven over den dottede, og ingen blink hos mig.

Ellers prøv at sætte det her i din header:

det skulle gøre at du altid får den sidste nye side!

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 05-01-06 16:28

Tidemann wrote:

> det skulle gøre at du altid får den sidste nye side!

Det er nu - IMHO - lidt nemmere at tømme browserens cache...

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Cifly

Dato : 11-01-06 19:41

Tidemann skrev:

> [...]
>
> Ellers prøv at sætte det her i din header:

> det skulle gøre at du altid får den sidste nye side!

Takker. Nu funker det!

Fra : Tidemann

Dato : 12-01-06 09:04

"Cifly" skrev