Validate ??
Fra : Cifly

Dato : 28-12-05 20:04

Hej NG

Jeg validerer en side og får følgende resultat:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.flygenrings.dk%2Fdepression.php&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&ss=1

Fejlene ligger i genveje til nyhedsgrupper, men jeg forstår ikke hvordan det
kan være anderledes. Det er jo selve urlen?

Vil i kigge og se om i kan kaste lidt lys over land.
--
www.flygenrings.dk
"Sometimes, when you lose, you win." - What Dreams May Come

Fra : Niels-Jørgen Hvidber~

Dato : 28-12-05 20:16

Cifly wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> --
> www.flygenrings.dk
> "Sometimes, when you lose, you win." - What Dreams May Come

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Cifly

Dato : 29-12-05 06:19

Niels-Jørgen Hvidberg skrev:

> [...]

Forsøgte din løsning, desværre uden held. Men i desperation slettede jeg de
sidste tegn i urlen, hvilket fungerer helt fint og siden validere nu.

Hvad betyder egentlig de sidste tegn: ?lnk=srg&hl=da

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-12-05 14:03

Cifly skrev:

> Forsøgte din løsning, desværre uden held.

Det skulle da gerne hjælpe på problemet. Prøv igen, der
er fortsat en del, se:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.flygenrings.dk%2Fhenvisning.php

> Hvad betyder egentlig de sidste tegn: ?lnk=srg&hl=da

Det må blive et gæt - det er noget designeren af siden
har fundet på:

lnk = link
src = search
hl = head language
da = dansk

> Men i desperation slettede jeg de sidste tegn i urlen, hvilket
> fungerer helt fint

Bruger du en dansk Windows, kan de sidste tegn undværes,
det giver det samme om du skriver
http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.webdesign.html?lnk=sg&hl=da
eller
http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.webdesign.html

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Niels-Jørgen Hvidber~

Dato : 29-12-05 15:51

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det skulle da gerne hjælpe på problemet. Prøv igen, der
> er fortsat en del, se:
>
> http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.flygenrings.dk%2Fhenvisning.php

Prøv lige at læse fejl-vejledningen til fejl nummer 9: Der står at du skal erstatte
'&' tegn med '&' . Altså '?lnk=srg&hl=da' bliver til '?lnk=srg&hl=da' i din
kode. Det plejer at fjerne 3-7 fejl i et hug.

Fra : Cifly

Dato : 29-12-05 17:55

> [...]

> '&' tegn med '&' . Altså '?lnk=srg&hl=da' bliver til
> '?lnk=srg&hl=da' i din
> kode. Det plejer at fjerne 3-7 fejl i et hug.

Ja, det gør der da - har jeg ikke bemærket. Som regel syntes jeg ikke at
validatoren giver forslag til ændringer, så jeg var holdt op med at læse de
efterfølgende sætninger. En praksis jeg kan se jeg hellere må ændre

Takker!