Problem med scroll box
Fra : Cifly

Dato : 27-12-05 17:32

Efter lidt overvejelse er jeg blevet enig med mig selv om, at droppe
scrollbar. Men fjerner jeg den, fortsætter teksten forbi "bunden" og det ser
herrens ud.

Hvad skal jeg ændre/tilføje for at "wrapper" følger med ned eller op - hvis
teksten er kortere?

http://www.flygenrings.dk/henvisning.php

--
www.flygenrings.dk
"Sometimes, when you lose, you win." - What Dreams May Come

Fra : Cifly

Dato : 27-12-05 20:24

I kan evt. se problemet i fuldt flor her:
http://www.flygenrings.dk/henvisning_v2.php

Ift. til løsningen idag: http://www.flygenrings.dk/henvisning.php

Fra : Jørn Andersen

Dato : 28-12-05 01:23

On Tue, 27 Dec 2005 17:31:41 +0100, "Cifly"
<flygenring@SLETpostkasse.net> wrote:

> [...]
>teksten er kortere?
>
>http://www.flygenrings.dk/henvisning.php

>I kan evt. se problemet i fuldt flor her:

Jeg tror problemet er, at du har alt for mange
position: absolute;
og
position: relative;

Jeg tror du får mere ud af at lade "flowet" styre det meste og så
sætte float på de to "spalter".

Jeg har ikke tid til at pudse det af, men jeg har prøvet at pille lidt
ved det her:
<url: http://www.marxisme.dk/test/flygenring/henvisning_v2.htm>

Der er kun få rettelser i HTML'en (sat en div om dit topbanner + sat
et par div.clear - de fleste ting er rettet i .css-filen.

Håber det kan bringe dig videre.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Cifly

Dato : 28-12-05 09:28

Jørn Andersen skrev:

> [...]
>
> Der er kun få rettelser i HTML'en (sat en div om dit topbanner + sat
> et par div.clear - de fleste ting er rettet i .css-filen.

Den her "clear" egenskab kender jeg ikke. Har nu læst lidt om den på W3C,
men kan ikke helt se årsagen til at du har brugt den?

Ellers kan jeg sagtens følge dine forslag - det virker, tak, og jeg
finpudser selv resten.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 28-12-05 13:27

On Wed, 28 Dec 2005 09:27:49 +0100, "Cifly"
<flygenring@SLETpostkasse.net> wrote:

>Den her "clear" egenskab kender jeg ikke. Har nu læst lidt om den på W3C,
>men kan ikke helt se årsagen til at du har brugt den?

Jeg ved heller ikke om den er nødvendig - har som sagt ikke haft tid
til at gå i bund med det. Prøv selv i forskellige browsere, om du kan
undvære den.

Good luck!

--
Jørn Andersen,