underligt problem med p og div
Fra : LaLLe

Dato : 26-12-05 17:13

Ja er kommet et stykke videre i min kode og har fået lavet menuen næsten
færdig.
Menuen er bygget op af 3 divs. En til det øverste med grafikken i
baggrunden. En i midten som har repeat sat på så den selv fylder ud efter
indholdet og så en div i bunden hvor mig chart tæller ligger med grafikken
der runder menuen af.
Det fungere super indtil der kommer indhold i den midterste div. Så laver
den en hvid blok over og under den midterste div og uanset hvad jeg har
prøvet kan jeg ikke få den væk.
www.stalkerzone.dk/test er adressen.
Hvis i ser siden med firefox vil nyheds blokken være placeret fandens
underligt så hvis i har et løsnings forslag på det også ville det være super
for den ser super lækker ud i IE.

LaLLe

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-05 18:22

"LaLLe" <lalle@stalkerzone.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis i ser siden med firefox vil nyheds blokken være placeret fandens
> underligt så hvis i har et løsnings forslag på det også ville det være

Du har et problem med dine marginer. Når du ikke angiver marginer på dine
elementer bruger browseren standardværdierne, som ikke er ens i alle
browsere.

du kan derfor starte med at skrive følgende i den css, som nulstiller alle
marginer

* {
margin: 0;
}

Og derefter angive marginer der hvor det er nødvendigt. Dette skulle gerne
løse problemerne med menuen.

Dit news element placerer sig forkert da du både angivet margin til 200 og
auto. Browseren vælger den sidste. Slet auto og angiv marginer som passer
ind. I øvrigt placeres elementet hverken korrekt i IE eller Firefox her. Og
ej heller samme sted.

God fornøjelse

Carsten Sørensen

Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-05 18:26

"CS" <askmeforanaddress> skrev i en meddelelse

> [...]
> ind. I øvrigt placeres elementet hverken korrekt i IE eller Firefox her.

og sæt float: left; på div.news og sæt passende marginer

Fra : LaLLe

Dato : 26-12-05 18:26

> [...]
> }
>
> Og derefter angive marginer der hvor det er nødvendigt. Dette skulle gerne
Jeg fik det løst ved at slette og paste det ind igen uden at koden blev
ændret. Ihvertfald i IE men prøver lige med den kode der og ser om det
virker.

> [...]
> ind. I øvrigt placeres elementet hverken korrekt i IE eller Firefox her.

News elementet har jeg fået styr på. Det er ikke helt ens i FF og IE men det
er fint nok for mig da der alligevel kommer yderligere "snask" ind ved
nyhedsboksen.

LaLLe

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 13:46

> Jeg fik det løst ved at slette og paste det ind igen uden at koden blev
> ændret. Ihvertfald i IE men prøver lige med den kode der og ser om det
> virker.

Ser fint ud her, hvis det altså er sådan du vil have det til at se ud

> News elementet har jeg fået styr på. Det er ikke helt ens i FF og IE men
> det er fint nok for mig da der alligevel kommer yderligere "snask" ind ved
> nyhedsboksen.

Det hjalp i hvert fald godt på det

Fra : LaLLe

Dato : 27-12-05 14:14

> Det hjalp i hvert fald godt på det
Ja det er sq endt som jeg ville have det til at se ud. Mangler lige at få
kastet nogle bannere ind imellem nyhedskasserne men det er et problem i php
mellem mig og nyhedsscriptet ;)

LaLLe

Fra : Jørn Andersen

Dato : 26-12-05 19:08

On Mon, 26 Dec 2005 17:13:19 +0100, "LaLLe" <lalle@stalkerzone.dk>
wrote:

>Ja er kommet et stykke videre i min kode og har fået lavet menuen næsten
>færdig.

Hej,
Må jeg give dig et råd: Når du fortsætter med et problem, der allerede
er startet på én gang, så er det en god idé at fortsætte i samme tråd.
Så er det nemt lige at blade tilbage og se, hvad du ville tidligere.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : LaLLe

Dato : 27-12-05 06:55

> [...]
> er startet på én gang, så er det en god idé at fortsætte i samme tråd.
> Så er det nemt lige at blade tilbage og se, hvad du ville tidligere.

Ja ville jeg også have gjort hvis det var fordi at der var en tråd med noget
om min menu. Var vist mest til mig selv at jeg fik skrevet jeg var kommet
videre. ;)
Den tidligere tråd jeg har lavet ang samme side gik på en nyhedsboks og
omhandlede helt andre problemer...

Men tak for rådet :)

LaLLe