Hvordan centret man frames?
Fra : Klaus Linnert

Dato : 18-01-06 14:41

Hej.

Jeg skal lave en hjemmeside for mit barnebarns BMX Klub. Der skal
anvendes Rammer, det kan jeg også godt nok! - men jeg skal
centrere disse rammer, og det kan jeg ikke finde ud af. Hvordan
gør jeg det?

Du kan se det jeg har lavet på www.linnert.dk/bmx

Mvh
Klaus Linnert

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : enkvinde

Dato : 18-01-06 16:54

"Klaus Linnert" <klaus@linnert.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anvendes Rammer, det kan jeg også godt nok! - men jeg skal
> centrere disse rammer, og det kan jeg ikke finde ud af. Hvordan

Du laver dine rammer som iframes. "Indsæt" - "Indbygget ramme"

Pist........ Var inde og se på din side - den er utrolig grafiktung og så
længe om at loade, at jeg under normale omstændigheder var smuttet igen,
længe inden siden var kommet helt frem. Du kan med fordel komprimerer dine
billeder

Hilsen Eva

Fra : Klaus Linnert

Dato : 18-01-06 17:17

enkvinde wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> længe inden siden var kommet helt frem. Du kan med fordel komprimerer dine

Hej Eva.

Hvordan komprimere jeg billederne?
Jeg forstår ikke dit svar på hvordan jeg centrerer frames?

Mvh
Klaus

Fra : enkvinde

Dato : 18-01-06 19:51

Hej Klaus

> Hvordan komprimere jeg billederne?

Du komprimerer dine billeder i et billebehandlingsprogram, eller ved hjælp
af den indbyggede funktion i Frontpage, som du finder når du klikker på dit
billede og går ind på "Egenskaber" "Generelt" "billedefiltype" ... derinde
kan du vælge flere forskellige metoder at gemme dit billede i. Kunsten er nu
at vælge den som viser den flotteste grafik, men som fylder mindst. Prøv dig
frem

> Jeg forstår ikke dit svar på hvordan jeg centrerer frames?

Ok - jeg formoder du er nybegynder og starter så helt forfra med
forklaringen.
Forestil dig et stykke A4 papir, hvor du klipper et firkantet hul på midten,
så man kan se et andet stykke papir i denne ramme.

Omsæt så samme tanke til din hjemmeside.

Åben en ny side - klip hul på midten (ved at indsætte en iframe via
"Indsæt" - "Indbygget ramme")

Du har nu lavet en ramme(hul) på din hjemmeside.

Hvor du ønsker rammen/hullet placeret på din side, bestemmer du via
tabeller. Du laver bare rammen i den tabel, hvor du ønsker dit "hul". Se
feks min side www.lib-online.dk hvor du tydeligt vil kunne se, at den
miderste del har sit eget liv og kan rulle op og ned, samt har egen
scrollbar.

Hilsen Eva