vandmærke + Frontpage
Fra : Maria

Dato : 17-01-06 16:51

Jeg er ved at skal prøve at lave en hjemmeside i Frontpage. Jeg har et .jpg
billede som skal bruges som baggrund på siden.

Der er bare det problem at når jeg trykker formater, baggrund så kommer jeg
ind på egenskaber for side, og her vælger jeg billede.

I punktet formatering krydser jeg af i baggrundsbillede og vandmærke.

Men alligevel kommer billedet frem i fuld power.

Jeg ønsker bare det kommer til at se ud ligesom når jeg laver det i word.
Jeg forsøgte at lave i word og gemme som webside, men så forsvinder
billedet.

Nogen af jer her som kan hjælpe mig?

--
Maria

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-01-06 18:39

Maria skrev:

>Men alligevel kommer billedet frem i fuld power.

Hvis du mener billedet ligesom skal være nedtonet, så skal det
laves i et grafikprogram.

I news:dk.edb.grafik kan de hjælpe dig med det, hvis du samtidig
fortæller hvilke(t) grafikprogram(mer) du har.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 17-01-06 19:17

Maria skrev:

> [...]
>
> I punktet formatering krydser jeg af i baggrundsbillede og vandmærke.
>
> Men alligevel kommer billedet frem i fuld power.

Det er fordi funktionen "vandmærke" kun får dit
billede til at "stå stille" når du scroller nedad på
dit site. Dvs. den tekst du har, vil se ud som den
kører henover dit billede.

> Jeg ønsker bare det kommer til at se ud ligesom når jeg laver det i
> word. Jeg forsøgte at lave i word og gemme som webside, men så
> forsvinder billedet.

Det kan du ikke, der er forskel på funktionen
"vandmærke" i word og FP.

--
Lars Fragstrup

Fra : ke

Dato : 18-01-06 08:50

"Maria" <mariahansen4800@hotmail.comfjern> skrev i en meddelelse
newss3i4ym0r9imcdc@news.sletfjong.dk...
> [...]
>
> Jeg ønsker bare det kommer til at se ud ligesom når jeg laver det i word.
> Jeg forsøgte at lave i word og gemme som webside, men så forsvinder

I frontpage 98 og 2003 er der et grafikprogram (Microsoft image composer)
som normalt installeres sammen med Frontpage. Når du indsætter billedet og
trykker på det så det er markeret, dukker grafikprogrammet op nederst på
siden og du kan redigere billedet og bla.a. gøre billedet helt lyst.
Mvh
KE

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-01-06 16:29

ke skrev:

>I frontpage 98 og 2003 er der et grafikprogram (Microsoft image composer)
>som normalt installeres sammen med Frontpage

Næppe med FP 2003, det nåede aldrig længere end til betaversion
og er forlængst udgået.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 21-01-06 18:08

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Næppe med FP 2003, det nåede aldrig længere end til betaversion
> og er forlængst udgået.

Hvor katten har du fået den ide fra, FP 2003 findes i Office 2003 i alt fald
i de større versioner pro og op, Og det er ikke en beta.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Det er brugeren der bestemmer
http://www.ronnenberg.dk/webaccessibility/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-01-06 18:23

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

>Hvor katten har du fået den ide fra, FP 2003 findes i Office 2003 i alt fald
>i de større versioner pro og op, Og det er ikke en beta.

Det er billedbehandlingsprogrammet Microsoft Image Composer, det
drejer sig om og ikke Frontpage.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-01-06 19:13

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

>Hvor katten har du fået den ide fra, FP 2003 findes i Office 2003 i alt fald
>i de større versioner pro og op, Og det er ikke en beta.

Nå, du vil åbentbart ikke vedkende, at du tog fejl.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 25-01-06 20:03

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Nå, du vil åbentbart ikke vedkende, at du tog fejl.

En gang i mellem er du mere tykpandet end godt er, det fremgik, vist ret
klart af mit svar, at jeg læste det som om om du referede til FP. Det kan
næppe misforståes, med mindre, man gerne vil misforstå det.

Jeg har lidt svært ved at se, hvor graverende et brud på netetikette det er,
ikke at kommentere et indlæg, der er baseret på en misforståelse. Men jeg
har noteret mig at du i en anden tråd mente, at jeg ikke ville give dig ret
selv om jeg ikke havde ret, men der gav det ingen mening. Det gør det så nu.

Så næste gang du slynger om dig med beskyldninger, så giv venligst en
reference i stedet for blot at insinuere og så lade folk lede efter, hvor de
måske har trådt dig over tæerne. Det hører vist til god netetikette.

Hvis du ikke selv kan se, at vi talte om to forskellige ting, så er du godt
nok langt ude.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg