hvor bestemmer jeg at et billede skal gemm~
Fra : Tidemann

Dato : 14-01-06 03:00

Hej Ng

Jeg forsøger at hjælpe en, med at bestemme at et billede skal laves til
miniature.
Jeg har IKKE adgang til hendes pc, kun pr. mail.
Når hun sætter et billede ind og trykker på miniatureknappen bliver billedet
ikke mindre, og siden bliver gemt med det store billede´s height og width.
Hun har været inde i "funktioner" "sideindstillinger" "automatisk miniature"
og bestemt højden på _small billedet.

Jeg har sendt en vejledning til hende, ud fra min søns FP2003 som fint kan
gemme miniaturer!
http://www.royalmontana.dk/ny_side_2.htm

Hvad kan der ellers være der skal tilføjes/slettes/justeres?

På min gamle FP2000 kan man sige gem som oprindeligt html, eller lignende, men
den kan jeg ikke finde i FP2003.

Hjælp mig venligst tak, da jeg er ved at blive "gråhåret" af det. <

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : enkvinde

Dato : 14-01-06 09:42

> [...]
> ikke mindre, og siden bliver gemt med det store billede´s height og width.
>
> Hvad kan der ellers være der skal tilføjes/slettes/justeres?

Min første tanke er, at nogle funktioner må være valgt fra ved
installeringen. Jeg ville bede hende om at prøve at installerer hele
frontpage.

Hilsen Eva

Fra : Tidemann

Dato : 15-01-06 18:27

"enkvinde" skrev

> Min første tanke er, at nogle funktioner må være valgt fra ved
> installeringen. Jeg ville bede hende om at prøve at installerer hele
> frontpage.

Hmm. Det lyder surt.
Er det virkelig eneste løsning??

Fra : enkvinde

Dato : 15-01-06 21:22

> Hmm. Det lyder surt.
> Er det virkelig eneste løsning??

Næh, hun kunne jo også starte med at prøve at reparerer frontpageprogrammet,
men altså... helt ærligt, at danne et miniature billede er jo så nemt som at
klø sig i nakken, altså vel og mærke hvis knappen man skal trykke på, ER
tilstede
Mangler funktionen, så er det til gengæld ret svært. Så start med at få
funktionen frem, enten ved at reparerer, eller geninstallerer. Det er såmænd
hurtigt gjort og de gange jeg har gjort det, har jeg intet mistet af mine
mange hjemmesider.

Hilsen Eva

Fra : Tidemann

Dato : 16-01-06 01:58

"enkvinde" skrev

> [...]
> hurtigt gjort og de gange jeg har gjort det, har jeg intet mistet af mine

Knappen er der, den gemmer det bare ikke som miniature.
Jeg vil give beskeden videre, tak. )